مدیران خودروعصر اعتبار

کیانپور مطرح کرد:

افزایش تسهیلات مسکن؛ شمشیری دولبه برای بازار مسکن

عصر ساختمان-عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در صورتی که میزان تولید مسکن افزایش نیافته و تنها مسئولان به دنبال افزایش تسهیلات خرید مسکن باشند، بازار دچار تورم و افزایش قیمت خواهد شد که این مسئله به زیان خریداران خواهد بود.

افزایش تسهیلات مسکن؛ شمشیری دولبه برای بازار مسکن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس  با اشاره به درخواست اتحادیه مشاوران املاک برای افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن، گفت: در شرایط کنونی مردم از قدرت مالی کافی برای خرید مسکن برخوردار نیستند که این مسئله به دلیل افزایش بالای قیمت مسکن در دو سال اخیر است.

    وام مسکنبرای بازگشت رونق به بازار مسکن راه کارهای متفاوتی وجود دارد، افزایش تسهیلات ساخت مسکن، افزایش تسهیلات خرید مسکن، ارائه زمین رایگان به سازندگان و اعمال معافیت های مالیاتی و عوارضی از جمله راه کارها برای رونق گرفتن بازار است
    نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای بازگشت رونق به بازار مسکن راه کارهای متفاوتی وجود دارد، افزایش تسهیلات ساخت مسکن، افزایش تسهیلات خرید مسکن، ارائه زمین رایگان به سازندگان و اعمال معافیت های مالیاتی و عوارضی از جمله راه کارها برای رونق گرفتن بازار است.

    وی ادامه داد: در شرایط کنونی برخی کارشناسان، افزایش وام خرید مسکن را راه کار مناسبی برای بهبود بازار مسکن می دانند؛ آن ها معتقدند که با افزایش تسهیلات، قدرت مالی خریداران بالا رفته و این مسئله موجب افزایش معاملات و رونق گرفتن بازار مسکن می شود.

    افزایش تسهیلات خرید مسکن باید با تقویت ساخت و ساز همراه باشد

    این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: به نظر می رسد که افزایش تسهیلات خرید مسکن روشی قابل قبولی است، به شرط آنکه هم راستای افزایش تسهیلات، میزان تولید مسکن نیز افزایش یابد.

    عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: قطعا در صورتی که میزان تولید مسکن افزایش نیافته و تنها مسئولان به دنبال افزایش تسهیلات خرید مسکن باشند، بازار دچار تورم و افزایش قیمت خواهد شد که این مسئله به ضرر خریداران خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار