مدیران خودروعصر اعتبار

بیش از ۵۰ درصد منازل مرکز شهر تهران فرسوده است

عصر ساختمان- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران و رئیس کمیته خدمات و زیرساخت ستاد بازآفرینی تهران گفت: بیش از ۵۰ درصد منازل مرکز شهر در بافت فرسوده قرار دارد.

بیش از ۵۰ درصد منازل مرکز شهر تهران فرسوده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 11 شهرداری تهران، محمد تقی زاده در بیست و چهارمین جلسه کمیته خدمات و زیر ساخت ستاد باز آفرینی پایدار کلان شهر تهران با اشاره به اهمیت منطقه 11 به لحاظ قرار گیری بخشی از تهران قدیم و حصار ناصری در این منطقه، وجود پردیس حکومتی، ابنیه تاریخی و بناهای خاص فرا ملی گفت: توجه به باز آفرینی و نوسازی بافت فرسوده این منطقه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

    وی با ذکر این نکته که  بیش از 50درصد شهروندان منطقه 11 در بافت فرسوده سکونت دارند؛ تدقیق بافت فرسوده به ویژه محله عباسی را حائز اهمیت دانست.
    تقی زاده افزود: در برنامه ریزیها نگاه ما صرفا کالبدی نبوده و باید نگاه اجتماعی را تقویت کرده و دستگاه ها با این رویکرد در موضوع پروژه های باز آفرینی منطقه 11 کمک کنند.
    معاون استاندار تهران، خاطر نشان کرد: نسبت به ارتقای کیفیت زیست و رضایتمندی شهروندان و ساکنان که در منطقه 11 اسکان دارند، بسته های تشویقی نوسازی بافت فرسوده در خصوص تخفیف عوارض و تراکم تشویقی که برای مردم  ایجاد انگیزش کند،  اهتمام جدی شود تا بتوانیم شرایط مناسبی برای زیست در محدوده بافت فرسوده برای شهروندان منطقه 11 فراهم کنیم.

    نوسازی بافت فرسوده
    «نصراله آبادیان» شهردار منطقه 11 شهرداری تهران نیز  در این نشست،  از نوسازی 48/9 درصد از محدوده بافت فرسوده به مساحت 132/1 هکتار، معادل 8 هزار و 852  پلاک خبر داد.
    وی تاکید کرد:‌ این اقدام از ابتدای سال 76 تا پایان شهریور ماه سال 98 انجام شده است.

    ایجاد زیر ساختی در بافت فرسوده از جمله جابجایی و تعویض تیرهای برق معارض و فرسوده در محلات بافت فرسوده، تأمین روشنایی گذرهای بافت فرسوده، جابجایی پست برق معارض در بافت فرسوده، تغییر تعرفه خدماتی (برق، آب و گاز) در اماکن ارائه دهنده خدمات عمومی و غیر انتفاعی، تکمیل و اصلاح شبکه آب و فاضلاب، نوسازی یا مقاوم سازی مدارس در محلات بافت فرسوده از جمله مصوبات این نشست برای پیگیری و اجرا بود.
    همچنین تعیین تکلیف مدرسه ناموس متعلق به ستاد اجرایی فرمان امام، تعیین تکلیف زمین معروف به اتوبان کودک متعلق به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، تدوین برنامه عملیاتی جهت ساماندهی مشاغل، استفاده از ظرفیت ابنیه واجد ارزش تاریخی در منطقه، تأمین پارکینگ با همکاری بیمارستان های فارابی، لقمان، روزبه و فهمیده و تدقیق بافت فرسوده در محله عباسی مطرح و تعهدات سازمان ها و ارگان های دولتی جهت پیگیری و اجرا از دیگر مصوبات این نشست عنوان شد.

    اجرای ویژه برنامه های شهرداری تهران در برج آزادی
    به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه9، به منظور رونق نماد مدرنیته پایتخت و احیای مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی، مدیران ارشد مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران ضمن بازدید از قسمت های متنوع و دیدنی مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی از جمله؛ معماری منحصر به فرد طبقات، سالن موزه، تالار آئینه، سالن ایران شناسی و سالن سینمای این بنای فاخر ایران اسلامی، بر اجرای ویژه برنامه های شهرداری تهران در برج آزادی تاکید کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار