مدیران خودروعصر اعتبار

برگزاری بیست و دومین همایش سالانه انجمن علمی بین المللی بتن

عصر ساختمان-رئیس مرکز تحقیقات بتن ( متب) از برگزاری بیست و دومین همایش سالانه انجمن علمی بین المللی بتن (ACI )و کنفرانس ملی بتن و زلزله طی ۴ و ۵ دیماه امسال خبر داد.

برگزاری بیست و دومین همایش سالانه انجمن علمی بین المللی بتن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، مصطفی احمدوند اظهار کرد: بیست و دومین همایش سالانه انجمن علمی بین المللی بتن در راستای ضرورت اجرای قوانین و استانداردهای ملی اجباری برای ارتقای کیفیت بتن و ساخت و سازهای بتنی با دوام مقاوم در برابرحوادث طبیعی از جمله زلزله، انفجار، آتش سوزی و سیل همسو با توسعه پایدار و منافع ملی به عنوان یک ضرورت و برای تحقق بهبود جامعه و بهزیستی جوانان امروز به سود آینده،  برگزار می شود.

    وی با اشاره به پیاده سازی اولویت های برنامه اقدام و عمل نقشه راه چشم انداز 20 ساله توسعه پایدار بتن و ساخت و سازهای بتنی افزود: با توجه به این واقعیت که مناطق مختلفی از کشور و به خصوص تهران بر روی گسل های زلزله قراردارند، ضروری است تا به منظور مدیریت بحران، در صورت وقوع احتمالی زلزله در پایتخت، تمهیدات و برنامه ‌ریزی های دقیقی اندیشیده و ارائه شود.

    وی ادامه داد: ضروری است تا تمام زوایای این موضوع مهم و حیاتی توسط کارشناسان و متخصصان حوزه ساخت و سازهای شهری و روستایی مورد بررسی قرار گیرد تا امکان امداد رسانی در زمان وقوع احتمالی زلزله فراهم و شاهد کاهش خسارات ناشی از آن باشیم.

    رئیس مرکز تحقیقات بتن (متب) یادآورشد:  ارتقای کیفی بتن و ساخت و سازهای بتنی بادوام  مقاوم در برابر زلزله و دیگر بلایای طبیعی در سند چشم انداز 20 ساله توسعه پایدار، ضمن تدوین و ارائه استانداردهای ملی اجباری شماره 6044 INSO (بتن آماده-ویژگی ها) به سازمان ملی استاندارد ایران در سال 1395 در دستورکار قرار گرفت و ضروری است تا بازرسی، ارزیابی و نظارت کامل بر پیاده سازی و اجرای این استانداردها به صورت  کامل در حوزه ساخت و سازهای بتنی کشور، انجام شود.

    احمدوند تصریح کرد: جامعه امروز ایران با بحران ناشی از عدم رابطه دانش اقتصاد با اقتصاد دانان، دانش مهندسی با مهندسان، مهارت های تکنیکی و کاربردی با تکنسین های صلاحیت دار در حوزه ساخت و سازها مواجه است که تنها راه برون رفت از آن استفاده از تکنسین‌های صلاحیت ‌دار پایبند به ارزش‌های اخلاقی و وفادار به اخلاق حرفه‌ای و احترام به شعور اجتماعی و مهندسان آشنا به چگونگی برقراری ارتباط و بهره گیری از شبکه های نوین مدیریت های بانکی، مالی، پولی و فایننسینگ در سطح ملی و جهانی است.

    وی بیان کرد: با توجه به اینکه فقدان تکنیسین متخصص صلاحیت دار در فرآیند تولید بتن آماده و در پروژه های ساخت و سازهای بتنی موضوع مهم مورد بحث سالهای گذشته، همواره مساله ساز بوده و هیچ قانون یا استانداردی در این خصوص  وجود نداشته است.  در سال 1395 استاندار ملی اجباری شماره 6044 INSO(بتن آماده-ویژگی ها) تهیه و تدوین شد. تا به اجرا درآمدن  استاندارد یاد شده و آموزش تکنسین‌های صلاحیت دار کارگاهی که نقش بسیارمهمی در پیاده سازی استانداردها  دارند،  افزایش عمر مفید ساختمان های بتنی را شاهد باشیم.

    دبیر انجمن علمی بین المللی بتن گفت: ارتقای دانش فنی جامعه مهندسی عمران کشور، بهبود کیفیت ساخت و سازهای بتنی، وفاداری به اخلاق حرفه‌ای و رعایت قانون و استانداردهای حوزه بتن، صنعت بتن و ساخت سازه های بتنی و مشخصاً،  استاندارد ملی اجباری شماره 6044 (بتن آماده-ویژگیها) یکی از  مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش است.

    احمدوند یادآورشد: استفاده از پژوهش‌های علمی و تحقیقات کاربردی برای توسعه پایداراقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی همسو با امنیت و منافع ملی ضمن بهره مندی از دستآوردهای ذهن تاریخی به خصوص زلزله بم، کرمانشاه و دیگرمناطق سیل‌زده، از دیگر اهداف برگزاری بیست و دومین همایش سالیانه انجمن علمی بین المللی بتن ( ACI)-شاخه ایران و کنفرانس ملی بتن و زلزله است.

    به گفته وی، مدیریت بحران حوادث طبیعی، ارزیابی شرایط در جهت مدیریت ریسک های مرتبط با حوادث طبیعی، بررسی شیوه نوین تعمیرات، ترمیم، بهسازی، نگهداری و مقاوم سازی لرزه ای درجهت ارتقای کیفیت سازه های بتنی و بررسی عملکرد لرزه ای سازه های بتنی از مهم‌ترین محورهای همایش امسال است.

    وی همچنین یادآور شد: در بیست و دومین کنفرانس ملی بتن و زلزله، نقش ساخت و سازهای بتنی در حوزه آبخیز داری، نقش بتن در ذخیره سازی، انتقال، تصفیه و توزیع منابع آب، همچنین تاثیر ساخت و سازهای بتنی در حفاظت از محیط زیست و منابع آب و خاک توسط کارشناسان و اساتید دانشگاهی مورد بررسی قرار می گیرد.

    وی یادآورشد: تاثیر مواد افزودنی در کاهش مصرف آب در تولید بتن، ساخت و سازها و ساختمانهای بتنی با استفاده از فناوری‌های جدید از دیگر محورهای مهم برگزاری این همایش و کنفرانس ملی در تهران است.

    بیست و دومین همایش سالانه انجمن علمی بین المللی بتن (ACI )و کنفرانس ملی بتن و زلزله طی 4 و 5 دیماه امسال  در محل پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور - دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو