مدیران خودروعصر اعتبار

یکصد هزار میلیارد ریال صرف مقاوم سازی مراکز آموزشی کشور می شود

عصر ساختمان:معاون توسعه مدیریت ، پشتیبانی و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت : دولت تدبیر و امید برای مقاوم سازی فضاهای آموزشی کشورمان یکصد هزار میلیارد ریال هزینه می کند.

یکصد هزار میلیارد ریال صرف مقاوم سازی مراکز آموزشی کشور می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا محمد باقر مسلمی ، روز چهارشنبه در مراسم معارفه مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل افزود : برای مقاوم سازی مدارس کشور تاکنون بیش از 60 هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته و برای اجرای کامل این طرح لازم است که مبلغ 40 هزار میلیارد ریال دیگر تخصیص یابد.
    وی اظهار کرد: باوجود اقدام های انجام گرفته در سال های اخیر برای مقاوم سازی ساختمان مدارس کشور هنوز 132 هزار کلاس درس دارای ریسک خطرپذیری زیاد در برابر حوادث طبیعی هستند و امکان تخریب و فرو ریختن آنها با زلزله های بیش از چهار ریشتر وجود دارد.
    او ادامه داد : همچنین 126 هزار کلاس درس دیگر از استحکام لازم برخوردار نیستند ولی می توان با انجام بعضی تکنیک ها آنها را به ساختمان های مقاوم در برابر حوادث طبیعی و به خصوص زمین لرزه تبدیل نمود.
    وی افزود : چند سال قبل یک طرح در مجلس تصویب شد که براساس آن قرار شد مبلغ چهار میلیارد دلار در طول چهار سال در اختیار دولت قرار بگیرد تا با استفاده از آن طرح مقاوم سازی مدارس کشور انجام شود که با تاسف دولت های قبلی به دلایل گوناگون نتوانستند به این تعهد عمل نمایند.
    وی با اعلام اینکه مقاوم سازی مدارس یکی از سه اصول و هدف اصلی نوسازی مدارس کشور است تشریح کرد : کشورمان به خاطر قرار گرفتن در منطقه لرزه خیز هر لحظه با خطر وقوع زلزله های متوسط و بزرگ مواجه می باشد و به همین لحاظ باید ساختمان مدارس از استحکام لازم برخوردار باشند.
    او گفت: نوسازی مدارس تلاش می کند تا ساختمان های مدارس به گونه ای ساخته شوند که تحمل لازم در برابر زلزله های متوسط و حتی بزرگ را داشته باشند و اگر آسیب ها و ترک خوردگی ها اندکی را نیز دیدند دست کم روی سر دانش آموزان فرو نریزند.
    وی دانش آموزان را سرمایه های اصلی و عامل پیشرفت و توسعه پایدار کشور دانست و گفت : هر اندازه در جهت تامین سلامت ؛ امنیت و آسایش این عزیزان هزینه شود بازهم کم است.
    وی همچنین کارآیی را دومین اصول نوسازی مدارس کشور ذکر و خاطرنشان کرد : قبل از انقلاب سرانه هر کلاس در ایران زیر 50 متر مربع بود درحالیکه در زمان حاضر این میزان به 145 متر مربع افزایش یافته است.
    او وجود اماکن جانبی مانند کارگاه ، اتاق کامپیوتر و آزمایشگاه را لازمه یادگیری و کارآمدی دانش آموزان دانست و گفت : صاحبنظران دنیا به این نتیجه رسیده اند که آموزش خالی و صرف نمی تواند سبب پیشرفت و کارآمدی دانش آموزان و توسعه پایدار کشور شود.
    وی همچنین با اعلام اینکه بشر زیبایی را دوست دارد و از فضاها دلگیر و خسته کننده گریزان است افزود : زیبایی فضاهای آموزشی به عنوان سومین خصوصیت و هدف نوسازی مدارس کشور است و بر این اساس این سازمان سعی دارد تا ساختمان ها را به گونه ای طراحی نماید که معماری آنها از فضای دل انگیز و مناسب برای یادگیری و کسب دانش و مهارت های لازم برخوردار باشد.
    معاون نوسازی مدارس کشور در قسمت دیگری از سخنانش با اعلام اینکه هنگام روی کار آمدن دولت یازدهم شش هزار و 800 طرح نیمه تمام ساختمانی مدارس
    در کشور وجود داشت، ادامه داد : یک هزار و 200 طرح از مجموع این طرح ها به مشارکت های مردمی مربوط می شوند.
    مسملی ، افزود : به منظور جلوگیری از استهلاک این بناهای آموزشی و پرهیز از صرف هزینه های دیگر برای استهلاک آنها دولت مصمم شد تا تکمیل طرح های نیمه تمام را در اولویت قرار دهد و فقط در موارد معدود و آن هم در صورت صلاحدید کمیته ذیربط اقدام به شروع اجرای طرح های جدید می کند.
    در این مراسم که در سالن اجتماعات خانه معلم اردبیل برگزار شد با تقدیر از تلاش های امید قیامی سرپرست قبلی اداره کل نوسازی مدارس اردبیل ، دولت لطفی به عنوان مدیرکل جدید این اداره معرفی شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو