مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر بهبود روش‌ها و آموزش شهرداری مشهد:

پررونق ترین فرآیند کنونی در شهرداری مشهد صدور پروانه ساخت و ساز است

عصر ساختمان:مدیر بهبود روش‌ها و آموزش شهرداری مشهد گفت: پررونق ترین فرآیند کنونی در شهرداری مشهد صدور پروانه ساخت و ساز است از این رو در نظر داریم تا با ایجاد فضایی به خواسته شورای شهر مبنی بر الکترونیکی شدن این فرایند جامه عمل بپوشانیم.

پررونق ترین فرآیند کنونی در شهرداری مشهد صدور پروانه ساخت و ساز است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تسنیم، اسماعیل سقاب‌اصفهانی ظهر امروز در نشست‌خبری در ساختمان توسعه شهرداری مشهد اظهار داشت: تنها 40 درصد از بخش درآمد و هزینه بودجه شهرداری دارای فرایند است.

    وی با بیان اینکه 60 درصد از بخش بودجه در شهرداری بدون وجود فرآیند هزینه می‌شود، تاکید کرد: نبود فرآیند به معنی بی‌نظمی نیست بلکه برای آن، نظام‌نامه مشخصی وجود ندارد و برای انجام آن‌ها از بخشنامه و دستور استفاده می‌شود.

    مدیر بهبود روش‌ها، تشکیلات و آموزش شهرداری مشهد افزود: نتایج مطالعات ما در رابطه با درآمدها و هزینه بودجه در شهرداری مشهد نشان می‌دهد که 40 درصد از بودجه دارای فرایند و از این میزان 35.2 درصد دارای دستورالعمل اجرایی است.

    وی عنوان کرد: 60 درصد از بودجه شهرداری دارای هیچ شیوه مستندی نیست در صورتی که یکی از خواسته‌های عمومی پیش روی فعالیت‌ها براساس یک فرایند مشخص است.

    سقاب‌اصفهانی با بیان اینکه میزان فرایندهای موجود در شهرداری بیشتر از برخی دستگاه‌های دولتی است گفت: در شهرداری مشهد 175 فرایند و 401 دستورالعمل اجرایی وجود دارد.

    مدیر بهبود روش‌ها، تشکیلات و آموزش شهرداری مشهد عنوان کرد: خدمات الکترونیک و وجود فرایندهای شهرداری باید به گونه‌ای باشد که شهروندان با مراجعه به یک بخش مستند از صحت اجرایی شدن فرایند به صورت درست آگاه شوند.

    سقاب‌اصفهانی خاطرنشان کرد: پررونق ترین فرآیند کنونی در شهرداری مشهد صدور پروانه ساخت و ساز است از این رو در نظر داریم تا با ایجاد فضایی به خواسته شورای شهر مبنی بر الکترونیکی‌شدن این فرایند جامه عمل بپوشانیم.

    مدیر بهبود روش‌ها، تشکیلات و آموزش شهرداری مشهد عنوان کرد: با دستور صریح شهردار مشهد در رابطه با تدوین و ایجاد فرایند برای فعالیت‌های شهرداری امید داریم تا پایان مدیریت شهری فرآیند 70 درصد فعالیت‌های شهرداری را تدوین و ایجاد کنیم.

    وی افزود: نبود برخی فرآیندها در صدور پروانه ساختمانی سبب شده تا چگونگی اجرا و شرایط صدور پروانه در برخی مناطق شهر مشهد با یکدیگر متفاوت باشد.

    سقاب‌اصفهانی با اشاره به طرح نظام آراستگی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: با بررسی‌های آراستگی در شهرداری مشاهده شد که این سازمان استانداردی برای امکانات خود ندارد.

    مدیر بهبود روش‌ها، تشکیلات و آموزش شهرداری مشهد افزود: در حال حاضر استانداردی برای توزیع فضا در بین کارمندان و مدیران شهرداری وجود ندارد و ما شاهد آن هستیم که برخی از فضاسازی‌ها برای مدیران بیشتر از نیاز آنها است.

    وی افزود: در جریان بررسی شهرداری در نظام اراستگی متوجه شدیم که 10 ساختمان شهرداری به لحاظ ایمنی دارای شرایط بحرانی هستند و در صورت بروز حادثه اتفاقات ناگواری رخ خواهد داد.

    سقاب‌اصفهانی تاکید کرد: امروزه باید شرایطی در شهرداری به وجود بیاید تا افرادی که بیشترین فعالیت را دارند از بهترین خدمات و بالاترین حقوق برخوردار باشند تا انگیزه کاری آنها به میزان فعالیتشان افزایش پیدا کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار