مدیران خودروعصر اعتبار

معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران مطرح کرد؛

افت سرمایه اجتماعی با تغییر معیار ساختمان سازی در کشور

عصر ساختمان- گلپایگانی با اشاره به اینکه زمانی برای تأکید بر کیفیت یک ساختمان گفته می‌شد که مهندسی ساز است و الان می‌گویند شخصی ساز است، گفت: این وضع افت سرمایه‌های اجتماعی است.

افت سرمایه اجتماعی با تغییر معیار ساختمان سازی در کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران در افتتاحیه چهارمین همایش و نمایشگاه ساختمان پایدار مصرف بهینه انرژی که امروز (دوشنبه چهارم آذرماه) برگزار شد، گفت: طبیعت مانند مادر است و مهرمان بودن با طبیعت همان بهینه سازی مصرف سوخت است.

    معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران با بیان اینکه در همایش امسال معماری اسلامی و ساختمان پایدار را هم اضافه کردیم، ادامه داد: اگر معماری و شهرسازی با طبیعت مهربان باشد، پایدار خواهد بود.

    او تصریح کرد: یکی از رویکرد‌های اساسی مدیریت شهری برنامه کاهش آلودگی زیست محیطی و توجه به اقلیم و ارزش‌های طبیعی شهر تهران است.

    گلپایگانی با بیان اینکه این رویکرد در عملکرد‌های گوناگونی باید خود را نشان دهد، اظهار کرد: هم در شهرداری و هم در رود دره‌ها همه این موضوعات به برنامه کاهش آلودگی زیست محیطی باز می‌گردد.

    معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران با بیان اینکه در سازمان‌های فنی نمونه‌هایی طراحی شده که امیدواریم به اجرا برسد، افزود: رویکرد هوشمندسازی ساختمان هم می‌تواند با ساختمان پایدار مرتبط باشد.

    او با بیان اینکه هوشمند کردن شهر کمک می‌کند تا شهری پایدار داشته باشیم، تصریح کرد: از این طریق می‌توانیم در مصرف انرژی از همه ظرفیت‌ها به بهترین شکل استفاده کنیم.

    گلپایگانی با اشاره به اقدامات انجام شده در صدور پروانه‌های ساختمانی گفت: در حال حاضر ثبت درخواست پروانه به صورت غیرحضوری عملیاتی شده و رویکرد دیگری که به این موضوع باز می‌گردد مهندسی کردن ساختمان است.

    معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران افزود: ساختمان‌هایی که ساخته می‌شوند اغلب مهندسی نیستند.

    او با اشاره به مطالعاتی که بر روی ساختمان‌های فاقد مهندسی انجام شده است، گفت: ساخت و ساز‌هایی که در سال 94 در بافت فرسوده انجام شد، بیش از 50 درصد مهندسی لازم را نداشتند.

    گلپایگانی با تأکید بر اینکه بین ساختمانی که اصول مهندسی را رعایت نمی‌کند با ساختمانی که اصول مهندسی را رعایت می‌کند در بازار تفاوتی وجود ندارد، افزود: بازار مسکن سبب شده ساختمان‌ها کیفیت لازم را نداشته باشند.

    معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران با تأکید بر اینکه احترام به خریدار و ساخت ساختمان مهم است، افزود: برای اینکه به خریدار احترام بگذاریم باید چارچوب قوانین را رعایت کنیم و هنگامی که پایان کار را به دست کسی می‌دهیم باید تمام مقررات مربوط به ساختمان را رعایت کرده باشد.

    او با اشاره به اینکه نمایندگان مردم در شورای شهر ناظر بر عملکرد شهرداری هستند، گفت: در دوره‌ای کسانی به اسم نمایندگان مردم تمایلات شخصی خود را از شهرداری مطالبه می‌کردند، اما دیگر آن دوره گذشت و خوشبختانه نیرو‌هایی در شورای شهر حضور یافته‌اند که دیدگاه‌های کارشناسی دارند.

    گلپایگانی افزود: اصلاح مصرف انرژی در ساختمان‌ها فرآیندی نیست که در یک شب اصلاح شود و نباید فکر کنیم از فردای این همایش همه چیز درست می‌شود، لذا یک فرآیند گام به گام است که باید برای آن الگوسازی کنیم.

    معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران خاطرنشان کرد: در این موضوع اگر خریداری برای کیفیت ساختمان پول بیشتری بدهد باید قیمت ساختمان با ساختمانی که اصول را رعایت نکرده تفاوت داشته باشد.

    او با بیان اینکه زمانی برای تأکید بر کیفیت یک ساختمان می‌گفتند که این ساختمان مهندسی ساز است، گفت: اما امروزه می‌گویند این ساختمان شخصی ساز است و این افت سرمایه‌های اجتماعی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار