مدیران خودروعصر اعتبار

۴۴ درصد منابع بانکی همدان به بخش مسکن اختصاص یافته است

عصر ساختمان:دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان همدان گفت: ۴۴ درصد منابع بانک های عضو این کمیسیون استان در بخش مسکن و برای خروج این بخش از رکود هزینه شده است.

۴۴ درصد منابع بانکی همدان به بخش مسکن اختصاص یافته است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا ، محمد توماسی روز چهارشنبه در صبحانه کاری اتاق بازرگانی با موضوع بررسی مسایل حوزه بانکی استان همدان افزود: بانک های دولتی در کشور 85 درصد بار مالی را عهده دارند و در استان همدان 13 بانکی که جزو کمیسیون هماهنگی بانک های استان هستند 87 درصد بار مالی را به دوش می کشند.
    وی افزود: در بخش تسهیلات، بانک ها مجاز به هزینه 70 درصد از محل منابع بانکی هستند اما تاکنون در استان همدان 83 درصد از این منابع مصرف شده که 13 درصد بیشتر از حد مجاز بوده است و باید 34 درصد جریمه به بانک مرکزی بدهیم.
    مدیرعامل بانک ملی اظهار داشت: نرخ تمام شده پول در استان همدان 21.7 درصد و نرخ موثر 19 درصد است و این به معنای آن است که عملیات بانکی در استان زیان کرده است.
    وی توضیح داد: در استان همدان نه تنها از عملیات بانکی هیچ سودی عاید نشده است بلکه 194 میلیارد ریال از عملیات بانکی زیان داشته ایم .
    توماسی منابع بانکی استان را 74 هزار میلیارد ریال و مصارف بانکی استان را 64 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: معوقات بانکی استان همدان هفت هزار میلیارد ریال است.
    رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان نیز گفت: تثبیت نرخ ارز برای تجارت ایران بسیار مهم است.
    حمیدرضا بطحایی افزود: اگر چه مغایرت قوانین بانک های خصوصی و دولتی برای فعالان اقتصادی مشکل ایجاد کرده اما در دو سال اخیر از لحاظ رکود اقتصادی وضعیت بهتری داشته ایم.
    رحیم مرتضایی رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان نیز گفت: بانک ها و موسسات مالی استان، پروانه بهره برداری از معادن را به عنوان وثیقه بانکی قبول نمی کنند لذا مسئولان باید به این امر رسیدگی کنند.
    در این نشست روسای بانک های عامل و اعضا و روسای کمیسیون های اتاق بازرگانی همدان به بیان مشکلات و ارایه راهکار پرداختند.
    اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان از هشت کمیسیون فعال شامل کمیسیون های صنایع، معادن، گردشگری، خدمات فنی و مهندسی، صادرات و واردات، کشاورزی، حقوقی قضایی و سرمایه گذاری و تامین مالی تشکیل شده است.
    بانک ملی همدان دارای 64 شعبه و باجه فعال است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو