مدیران خودروعصر اعتبار

تصمیمات دولت برای رفع مشکلات مسکن‌مهر

عصر ساختمان:هیات وزیران در جلسه خود به ریاست حجت الاسلام والمسلمین روحانی رییس جمهوری، پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور درخصوص وضعیت و رسیدگی به مشکلات مسکن مهر را بررسی و تصمیماتی اتخاذ کرد.

تصمیمات دولت برای رفع مشکلات مسکن‌مهر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از اقتصاد آنلاین، براساس بررسی­های صورت گرفته، مصوب شد برای تحویل 350 هزار واحد مسکونی به متقاضیان تا پایان سال جاری و تأمین امکانات زیربنایی و رفاهی به منظور فراهم نمودن شرایط اسکان اقدامات لازم صورت گیرد.

    دولت همچنین وزارت راه و شهرسازی را مکلف نمود تمهیدات لازم برای واگذاری واحدهای بدون متقاضی به پیمانکاران، شرکت­ها و طرف­های قرارداد و سایر خریداران را فراهم نموده و از محل منابع حاصل از فروش این واحدها (ارزش زمین) برای تکمیل پروژه­های خدمات روبنایی هزینه نماید.

    هیات وزیران همچنین با اختصاص اعتبار مورد نیاز برای آماده­سازی شرایط خدمات زیربنایی 350 هزار واحد مسکونی مسکن مهر موافقت کرد.

    براین اساس، مبلغ 10 هزار میلیارد ریال از محل تسهیلات اسناد خزانه اسلامی به منظور پرداخت بخشی از دیون پیمانکاران تا پایان سال 1394 و سال 1395، مبلغ چهار هزار میلیارد ریال از محل منابع مدیریت بحران، مبلغ هفت هزار میلیارد ریال از محل منابع داخلی شرکت های عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن، مبلغ هزار میلیارد ریال از منابع داخلی وزارت نیرو از محل فروش انشعابات، مبلغ دو هزار میلیارد ریال از محل قانون بودجه سال 1395 کل کشور با عنوان «تخفیف عوارض پروانه، حمایت های مالی و تراکم و ایجاد تأسیسات عمومی مسکن مهر» به وزارت راه و شهرسازی و مبلغ دو هزار و 500 میلیارد ریال از همین محل با عنوان «زیرساخت مسکن مهر- سهم دولت» به وزارت نیرو اختصاص یافت.

    دولت همچنین ضمن تأکید بر الزام دستگاه­های اجرایی خدمات­رسان به ارایه خدمات روبنایی مسکن مهر مطابق قانون، با استفاده از محل منابع داخلی شرکت­های عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن و همچنین فروش واحدهای فاقد متقاضی به منظور احداث و تکمیل روبناها (مراکز آموزشی، انتظامی، فرهنگی-مذهبی و درمانی) موافقت کرد.

    در ادامه، وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان سرمایه­گذاری) گزارشی از آخرین وضعیت تدارک و تجهیز منابع مالی خارجی و چگونگی استفاده از این منابع را برای اجرای طرح­های زیربنایی عمرانی و تولیدی کشور ارایه نمود.

    طی این گزارش، نتیجه مذاکرات، تفاهمات و توافقات صورت پذیرفته با بانک­ها، مؤسسات مالی و مؤسسات بیمه اعتبار صادراتی برخی کشورهای خارجی به هیات وزیران ارایه و همچنین برخی مشکلات داخلی و خارجی تجهیز و استفاده از این منابع نیز اشاره گردید.

    در پایان این گزارش، راهکارهایی جهت حل مشکلات موجود ارایه شد که هیات دولت نیز ضمن تأکید بر استفاده از منابع مالی خارجی برای اجرای پروژه­های زیربنایی و تولیدی برای بخش­های دولتی و خصوصی، بر ضرورت هماهنگی بیشتر دستگاه­های اجرایی با وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه­ریزی کشور تأکید شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو