مدیران خودروعصر اعتبار

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی:

تعیین تکلیف ۸۰هزار مسکن مهر بدون متقاضی در کشور

عصر ساختمان:قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اعلام این‌که حدود ۸۰ هزار مسکن مهر بدون متقاضی در کشور داریم، از برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی برای تعیین تکلیف این واحدها خبر داد و گفت: بیشترین مسکن مهر بدون متقاضی در خوزستان قرار دارد.

تعیین تکلیف ۸۰هزار مسکن مهر بدون متقاضی در کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم ، احمد اصغری‌ مهرآبادی با اشاره به این‌که حدود 80 هزار مسکن مهر در سراسر کشور بدون متقاضی است، افزود:‌ وزارت راه و شهرسازی به دنبال تعیین تکلیف این واحدهاست، در این زمینه هم برنامه‌های مختلفی را پیش می‌بریم که تسهیل شرایط ثبت‌نام در مسکن مهر یکی از آنهاست.

    وی با بیان این‌که بیشترین واحد مسکن مهر بدون متقاضی را در استان خوزستان داریم، تصریح کرد: تعیین تکلیف واحدهای بدون متقاضی توسط وزارت راه و شهرسازی در حال پیگیری است و در این رابطه سناریوهای مختلفی مطرح شده که تدوین شیوه‌نامه، تسهیل شرایط واگذاری، تفاهم با سازنده‌ها و... از آن جمله است.

    وی با بیان این‌که هنوز جمع‌بندی نهایی چگونگی واگذاری واحدهای بدون متقاضی نرسیده‌ایم، تصریح کرد:‌ در شهرهای اطراف تهران از جمله هشتگرد و پرند نیز واحدهایی را داریم که به دنبال واگذاری آنها با تسهیل شرایط هستیم.

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی پیش‌تر با اشاره به این‌که مصوبه تسهیل شرایط واگذاری مسکن مهر احیا می‌شود به تسنیم گفته بود: در صورتیکه بتوانیم مصوبه این کار را از دولت بگیریم، پروژه‌های بدون متقاضی مسکن مهر را به واجدان شرایط واگذار می‌کنیم.

    اصغری مهرآبادی با اشاره به این‌که واگذاری پروژه‌های متوقف شده و بدون متقاضی مسکن مهر به سازندگان و انبوه‌سازان سیاست خوبی است، اظهار کرد: در جاییکه تقاضا داریم متقاضیان در اولویت قرار دارند، اما  پروژه متوقف شده و فاقد متقاضی باید تعیین تکلیف شود، چراکه توقف آنها به ضرر سرمایه ملی است.

    وی با اشاره به این‌که بر این اساس زمین به سازنده فروخته می‌شود، تصریح کرد: یا این‌که پس از قیمت‌گذاری کارشناسی هزینه اعیانی را پرداخت شده و پس از تسویه حساب با بانک زمین به سازمان ملی زمین و مسکن یا شهرهای جدید بر می‌گردد.

    وی با بیان این‌که در چارچوب سیاست‌های جدید از این زمین‌ها استفاده می‌شود، اظهار کرد:‌ این زمین‌ها در مسکن مشارکتی یا طرح‌های جدید استفاده می‌شود. همچنین ممکن است که سازمان ملی زمین و مسکن در این زمین مشارکت کرده یا آنرا بفروشد.

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که باید طرح واگذاری پروژه‌های متوقف شده اجرا شود تا ببینیم چه نتایجی را به دنبال خواهد داشت، بیان کرد: در جاهایی که متقاضی نداریم این برنامه اجرا می‌شود، به‌عنوان مثال در دهلران مشکل نبود متقاضی برای مسکن مهر را داریم. دولت قبل مصوبه‌ای داشت که شرایط واگذاری مسکن مهر تسهیل شود تا در جایی که متقاضی برای مسکن مهر را نداریم بتوانیم این اختیار از دولت بگیریم و شرایط واگذاری را تسهیل کنیم.

    مهرآبادی با تاکید بر این‌که به دنبال احیای این مصوبه هستیم، تصریح کرد: به عبارت دیگر بعضی از چهار شرط اصلی برای واگذاری مسکن مهر را برمی‌داریم تا بتوانیم پروژه‌ها را به افراد نسبتا واجد شرایط واگذار کنیم.

    وی با بیان این‌که واحدهای مسکن مهر با قیمت تمام شده، هزینه‌‌ها و زمین با قیمت منطقه‌ای به سازندگان فروخته می‌شود،‌اظهار کرد: اگر بتوانیم از دولت مجوز بگیریم برای کسانیکه مثلا شرط سکونت ندارد، پروژه‌های بدون متقاضی را واگذار خواهیم کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی