مدیران خودروعصر اعتبار

احداث سه شهر جدید دریاپایه در جنوب کشور

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی از تاسیس شرکت‌های عمران دو شهر جدید تا پایان امسال خبر داد و گفت: احداث سه شهر جدید دریاپایه در جنوب کشور نیز در دستور کار این شرکت قرار دارد.

احداث سه شهر جدید دریاپایه در جنوب کشور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی حبیب‌اله طاهرخانی از تاسیس شرکت‌های عمران دو شهر جدید «تیس» و «ایوانکی» تا پایان امسال خبر داد و گفت: مصوبات لازم برای تاسیس شرکت عمران در این دو شهر جدید را از نهادهای ذی‌ربط اخذ کرده‌ایم.

    طاهرخانی همچنین از مکان‌یابی سه شهر جدید دریاپایه در جنوب کشور خبر داد و افزود: «تابناک» در پس‌کرانه‌های خلیج‌فارس و در نزدیکی شهرستان لار و «پارسیان» و «جاسک» در استان هرمزگان سه شهر جدیدی هستند که تاسیس آنها پس از تصویب در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان‌ و تایید شورای‌عالی معماری و شهرسازی در دستور کار این شرکت قرار می‌گیرد. وی همچنین در گفت وگو با خبرگزاری مهر از اضافه شدن شهرهای جدید به طرح اقدام ملی تولید مسکن خبر داد و گفت: ثبت نام در این شهرها از هفته اول آذر ماه شروع خواهد شد. طاهرخانی با بیان اینکه طرح اقدام ملی تولید مسکن بخش‌های مختلفی را شامل می‌شود، گفت: شاخه نخست این طرح، مسکن مشارکتی بود که پس از حضور رئیس‌جمهور در وزارت راه و شهرسازی در سال گذشته، این بخش از طرح به‌طور رسمی کلید خورد. هدف اصلی از استارت این بخش از طرح، رونق بخشی به فرآیند عرضه و ساخت مسکن برای اقشار متوسط جامعه است. بخش دوم این طرح که اخیرا اجرای آن در قالب ثبت نام از شهروندان در تعدادی از شهرهای کشور آغاز شده، به نوعی فروش اقساطی زمین است. سومین بخش از طرح نیز که جامعه مخاطب آن اقشار کم‌درآمد و ضعیف جامعه هستند، واگذاری اراضی 99 ساله به نهادهای حمایتی برای اختصاص به این گروه از متقاضیان مسکن است.

    وی به سهم شهرهای جدید از مجموع سه بخش طرح اقدام ملی تولید مسکن اشاره کرد و افزود: مجموع سهم شهرهای جدید از این طرح، حدود 200 هزار واحد مسکونی است که در مرحله نخست آن، قرار است ثبت نام برای حدود 60 هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید کشور آغاز شود. معاون وزیر راه زمان آغاز ثبت نام شهرهای جدید در قالب طرح اقدام ملی تولید مسکن را هفته نخست آذرماه اعلام کرد و گفت: از آنجا که یکی از اهداف اصلی شکل‌‌گیری شهرهای جدید پاسخ‌گویی به بخشی از نیاز مسکن ساکنان کلان‌شهرها بوده، بنابراین با آغاز ثبت نام این طرح در شهرهای جدید، این انتظار وجود دارد که به بخشی از تقاضای مسکن ساکنان کلان‌شهرها نیز پاسخ داده شود.

    ا

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار