مدیران خودروعصر اعتبار

ساخت خانه‌های مناطق روستایی سیل‌زده خوزستان از برنامه جلو زد

عصر ساختمان- معاون فنی ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده خوزستان گفت: پیشرفت فیزیکی ساخت خانه‌های احداثی مناطق‌ روستایی سیل‌زده خوزستان با جهش قابل توجه به ۵۰ درصد رسید که از برنامه زمانبندی جلوتر است.

ساخت خانه‌های مناطق روستایی سیل‌زده خوزستان از برنامه جلو زد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، حسن علیاری روز چهارشنبه افزود: با بهبود شرایط آب و هوایی ، روند ساخت و نوسازی خانه های احداثی مناطق روستایی سرعت گرفته به گونه‌ای که از مجموع چهار هزار و 800 واحد احداثی در مناطق روستایی که ساخت آنها از مهر امسال شروع شده، سه هزار و 400 واحد فنداسیون ، 2 هزار و 800 واحد دیوارچینی و یک هزار و 20واحد سقف کاری آنان به پایان رسیده‌است.

    وی با اشاره به تامین به موقع مصالح ساختمانی به ویژه سیمان و میلگرد برای نوسازی واحدهای احداثی بیان کرد:با توجه به پشت سرگذاشتن گرما در خوزستان و تامین نیروی کار ، انتظار می‌رود روند بازسازی خانه‌های روستایی مناطق سیل زده خوزستان باز هم سرعت بیشتری به خود بگیرد.
    معاون فنی ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل زده خوزستان در ادامه با اشاره به همکاری خوب بانک ها در پرداخت مرحله‌ای ساخت خانه‌های روستایی گفت:برای ساخت خانه‌های روستایی 400میلیون ریال تسهیلات بانکی مشارکتی با سود چهار درصد ، 100میلیون ریال کمک بدون عوض، و 60 میلیون ریال کمک معیشتی بدون عوض مصوب شده‌ است.
    علیاری ابراز امیدواری کرد با توجه به سرعت گرفتن روند بازسازی ، واحدهای احداثی مناطق روستایی سیل زده خوزستان تا پیش از پایان سال تمام، و تحویل مردم‌ شود.

    روند ساخت واحدهای احداثی در مناطق شهری رضایت بخش نیست
    معاون فنی ستادبازسازی مناطق سیل زده خوزستان گفت:روند ساخت واحدهای احداثی در مناطق سیل زده شهری خوزستان به دلیل صادر نشدن به موقع پروانه ساخت و نیاز به نقشه های اجرایی و تایید سازمان نظام مهندسی ساختمان مناسب و مورد انتظار نیست.
    علیاری با اشاره به اینکه 800 واحد شهری در مناطق سیل زده خوزستان تخریب شدند افزود: برای ساخت خانه‌های شهری احداثی 500 میلیون ریال تسهیلات بانکی چهار درصد و 120میلیون ریال کمک بدون عوض پرداخت می‌شود.
    به گفته وی، وزارت نفت به تازگی برای ساکنان مناطق سیل زده در شهرهای هویزه ، دشت آزادگان ، حمیدیه ، شادگان ،کارون ، اهواز و باوی 120میلیون کمک بدون عوض پرداخت می‌کند که برای تامین مصالح مورد نیاز مورد استفاده قرار می‌گیرد و در شهرهای سیل زده شوشتر و شوش جمعیت هلال احمر نیز 100میلیون ریال کمک بدون عوض می کند.
    سیلاب بهار امسال در خوزستان بیش از 120هزار میلیارد ریال به 24 شهرستان خوزستان خسارت زد و بر زندگی 400 هزار نفر در خوزستان تاثیر گذاشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار