مدیران خودروعصر اعتبار

احتمال تخریب بخشی از «دارالفنون»

عصر ساختمان- رئیس مدرسه تاریخی دارالفنون با بیان اینکه اکنون در مرحله‌ای قرار داریم که مدرسه تاریخی دارالفنون در حال تبدیل به یک مجتمع فرهنگی، تربیتی و هویتی بر بستر تاریخی است و اکنون در این مسیر هستیم گفت: پیگیر بهبود بودجه و اعتبارات هستیم.

احتمال تخریب بخشی از «دارالفنون»
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، مسعو بهرامی در حاشیه جلسه مشترک رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش در مدرسه دارالفنون برگزار شد اظهار کرد: مدرسه تاریخی دارالفنون یادگار امیرکبیر است که مجموعه‌ای از اولین اتفاقات تعلیم و تربیتی ما در اینجا رخ می‌دهد و اولین مدرسه بعد از مکتبخانه است.

    وی افزود: امروز جلسه‌ای در این مدرسه میان تیم پشتیبانی سازمان پژوهش و معاونت برنامه ریزی وزارتخانه برگزار و سه محور اعتبارات فعلی، اعتبارات سال آینده برای مرمت، بازسازی و فعالیت‌های مدرسه و نحوه جلب مشارکت نهادهای دولتی و غیردولتی برای مرمت و بازسازی مدرسه مورد بحث قرار گرفت.

    به گفته رئیس مدرسه تاریخی دارالفنون اکنون در مرحله‌ای قرار داریم که مدرسه تاریخی دارالفنون در حال تبدیل به یک مجتمع فرهنگی، تربیتی و هویتی بر بستر تاریخی است و اکنون در این مسیر هستیم. یکی از نیازهای و ضرورت‌های فعلی ما ترمیم بخش غربی ساختمان مدرسه است. همچنین پیگیر بهبود بودجه و اعتبارات هستیم.

    همچنین علی الهیار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در  این نشست مشترک گفت: اگر امروز به شاخص‌های علمی و فناوری خود می‌بالیم این مهم روی بستر دارالفنون شکل گرفته است. دارالفنون گنجینه‌ای ارزشمند است و آماده همکاری با سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی هستیم.

    حجت‌الاسلام ذوعلم، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی نیز بر لزوم توجه به دارالفنون به عنوان یک مکان تاریخی برای توجه به گردشگران تأکید کرد.

    مشهدی، مدیرکل طرح و برنامه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی نیز با بیان اینکه اعتبار مصوب سال گذشته دارالفنون یک میلیارد تومان بود که 300 میلیون تومان اختصاص یافت و امسال اعتبار همان عدد است که فقط 22 درصد  تأمین شده است گفت: سمت غرب دارالفنون حالت اورژانسی دارد و بارندگی‌ها امکان تخریب دارد و دستوری داده شود که سازمان نوسازی مدارس برای مرمت آن اقدام کند.

    در پایان این نشست از تندیس معلم شهید دارالفنون علی صدیقی که به دست یکی از شاگردان مجسمه سازش ساخته شده است نیز رونمایی شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو