مدیران خودروعصر اعتبار

چگونه علت حریق را از آتش نشانی جویا شویم؟

عصر ساختمان- سخنگوی سازمان آتش نشانی، درباره اینکه این سازمان علت حریق را چگونه به شهروندان اعلام می‌کند پاسخ داد.

چگونه علت حریق را از آتش نشانی جویا شویم؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از میزان، پس از هر گونه آتش سوزی، علت حریق توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی بررسی می‌شود. اما سوال اینجاست که صاحبان ملک در آتش سوخته، می‌توانند نظر کارشناسان را درباره علت حریق جویا شوند یا خیر؟

    سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی در پاسخ به این سوال گفت: بلافاصله پس از هر آتش سوزی، علت حریق توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی بررسی و مشخص می‌شود، اما بررسی کارشناسان و علت هرگونه حریق تنها به مراجع رسمی اعلام می‌شود.

    وی افزود: به این صورت که افراد از مراجع رسمی برای سازمان آتش نشانی نامه رسمی می‌آورند و سازمان آتش نشانی علت حریق را مجددا به صورت نامه رسمی به مرجع رسمی ارسال می‌کند.

    سخنگوی سازمان آتش نشانی اظهار کرد: حتی اگر خانه شخصی آتش گرفت، با مراجعه حضوری به آتش نشانی و با ارائه سند ملک نیز، علت حادثه به صاحب خانه اعلام نمی‌شود و آتش نشانی تنها به مراجع رسمی در این باره پاسخگو خواهد بود.

    وی درباره مراجع رسمی که آتش نشانی به آن‌ها پاسخگو است، افزود: کلانتری، دادسرا، دادگاه، بیمه، شورای حل اختلاف و سایر مراجع رسمی در صورت نیاز می‌تواند علت حریق را از آتش نشانی جویا شوند.

    ملکی در پایان درباره آتش سوزی‌ها غیرشخصی که در رسانه اعلام می‌شود، گفت: اعلام علت آتش سوزی‌های منتشر در اخبار رسمی کشور، بلامانع است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی