مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان تهران تأکید کرد

لزوم اولویت قرار دادن پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز

عصر ساختمان:مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: باید قبل از اینکه ساخت و ساز غیرمجازی صورت گیرد، پیشگیری انجام شود و امور اراضی به تنهایی متولی این امر نیست.

لزوم اولویت قرار دادن پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از فارس، قاسم عنایتی صبح امروز در همایش مسؤولان امور اراضی شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه حفاظت از امور اراضی، زراعی و باغی از اولویت‌های اصلی در سال جاری است، اظهار کرد: البته امور اراضی به تنهایی متولی موضوع زمین نیست، بلکه دیگر سازمان‌ها نیز باید در این راستا به میدان بیایند.

    وی با تأکید بر اینکه یکی از اهداف ما در امور اراضی، زراعی و باغی پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز است، بیان کرد: طی سال گذشته برای 2 هزار و 272 پرونده در ارتباط با تبصره 2 قبل از اینکه ساخت و سازی صورت بگیرد حکم پیشگیری صادر شد و از ساخت و ساز این تعداد جلوگیری به عمل آمد.

    مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تصریح کرد: طی سال 94، از 2 هزار و 381 پرونده مربوط به قلع و قمع، حکم 109 پرونده اجرا و 411 هکتار از اراضی آزادسازی شد.

    عنایتی با بیان اینکه در تهران و شهرستان‌های استان تهران زمین از حساسیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: با وجود گشت‌ها در سطح مناطق و سامانه 131، سال 95 به عنوان سال مبارزه با تغییر کاربری اراضی است.

    وی همچنین به اجرای طرح کاداستر اشاره کرد و گفت: این طرح طی سال گذشته در سطح 15 هزار هکتار انجام شده و در سال 95 نیز طرح کاداستر در سطح 80 هزار هکتار از اراضی انجام می‌شود.

    مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به اینکه نظارت‌ها در بخش امور اراضی، زراعی و باغی به دو بخش تقسیم می‌شود، اظهار کرد: یک بخش از نظارت‌ها در ارتباط با واگذاری‌ها است که هر ساله انجام می‌شود و بخش دیگر نظارت مربوط به تبصره 4 و ماده یک است.

    عنایتی در پایان متذکر شد: باید به سمتی برویم که فساد در امور اراضی به حداقل برسد و احترام به ارباب رجوع نیز از دغدغه‌های کارمندان باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار