مدیران خودروعصر اعتبار

گلایه فراهانی از بی‌توجهی شهرداری به مصوبات شورا

عصر ساختمان- رییس کمیته بودجه شورای شهر از بی‌توجهی حوزه مالی شهرداری به مصوبات شورا گلایه کرد.

گلایه فراهانی از بی‌توجهی شهرداری به مصوبات شورا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، مجید فراهانی صبح امروز در تذکری که تقدیم هیات رییسه شورای شهر تهران کرد با بیان این‌که ارتقاء سطح سلامت و انضباط مالی و مقابله با تخلفات مالی یکی از انتظارات به حق شهروندان از شورای شهر است، اظهار کرد: متاسفانه این انتظار طی دوره‌های شورا پاسخ مناسب و درخور شأنی نگرفته و بر همین اساس زمینه‌ساز بی‌اعتمادی شهروندان نسبت به سلامت مالی اداره شهر شده است.

    وی ادامه داد: براساس تبصره 4 مصوبه اصلاحیه مصوبه انتخاب ذی‌حساب و عوامل ذی‌حساب موظف بودند نسبت به بررسی اسناد و فرآیند ایجاد تعهد در مناطق، سازمان‌ها وغیره اقدام کنند و پس از تطابق آن با قوانین و بودجه اسناد هزینه را تایید کنند.

    رییس کمیته بودجه شورای شهر با بیان این‌که شهرداری تهران موظف است موضوع لزوم امضای چک‌ها توسط ذی‌حسابان را به بانک‌های عامل اعلام کند، اظهار کرد: متاسفانه علی‌رغم تاکیدات و گذشت مدت 13 سال از تصویب این مصوبه همچنان برخی شرکت‌ها و سازمان‌ها از اجرای این امر سر باز می‌زنند و خود را تابع قانون تجارت می‌دانند. 

    فراهانی با بیان این‌که ذی‌حسابان موظف هستند که هر دوماه یکبار گزارش نظارتی از حسن اجرای مصوبات بودجه‌ای شهرداری تهران ارائه کنند که تاکنون جز یک گزارش تقدیم نکردند، گفت: من نارضایتی خود را از عدم اجرای این مصوبه اعلام می‌کنم و خواستار پایان دادن به روند بی‌توجهی نسبت به مصوبات شورا در حوزه نظارت مالی در خرج‌ها هستم.

    لزوم بازگشایی بلوار پاک‌نژاد

     افشین حبیب‌زاده نیز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به لزوم بازگشایی خیابان پاک‌نژاد اظهار کرد: شمال به جنوب خیابان پاک‌نژاد حدفاصل میدان صنعت تا بلوار دادمان به علت این‌که کارگاه ساختمانی مترو در آن قرار دارد مسدود است و همچنین برگزاری بازارچه‌های موقت در این راستا سبب شده که ترافیک به معابر افراد پس بزند.

    وی با بیان این‌که طبق بررسی کارشناسان مشخص شد که مسدود شدن خیابان باعث سرریز ترافیک به معابر اطراف شده است و موجبات آلودگی زیست محیطی را فراهم کرده، گفت: به شهرداری تهران تذکر می‌دهیم که سریع‌تر نسبت به بازگشایی بخشی از بلوار پاک‌نژاد که به کارگاه مترو تبدیل شده، اقدام کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو