مدیران خودروعصر اعتبار

بدری مطرح کرد:

کنترل بازار مسکن با راهکار مالیات بر عایدی سرمایه

عصر ساختمان- سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت باید برای مدیریت بازارهای اقتصادی و جلوگیری از بروز تلاطم و دلال بازی، قانون مالیات بر عایدی سرمایه را اجرایی کند.

کنترل بازار مسکن با راهکار مالیات بر عایدی سرمایه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از خانه ملت، بازار مسکن در یک سال اخیر درگیر تورم چشمگیری بوده، به طوری که در بخش های مختلف بازار شاهد افزایش قیمت ها و بروز تلاطمات اقتصادی هستیم.

    بر اساس آمارها، قیمت زمین در تابستان امسال نسبت به مدت شما سال گذشته 174 درصد رشد داشته است و این میزان تورم بالاترین نرخ افزایش در بین بخش های اجاره، زمین و مسکن است.

    کمبود اراضی استاندارد برای تولید مسکن در کشور

    در این رابطه، صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در واکنش به افزایش 174 درصدی قیمت زمین طی یک سال، گفت: یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت زمین، کمبود اراضی استاندارد برای تولید مسکن در کشور به ویژه کلانشهرها است.

    دولت باید برای تأمین زمین مورد نیاز جهت تولید انبوه مسکن چاره ای بیاندیشد

    نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس وشرای اسلامی ادامه داد: دولت باید برای تأمین زمین مورد نیاز جهت تولید انبوه مسکن چاره ای بیاندیشد که توسعه حریم شهری و روستایی و استفاده از ظرفیت های بافت فرسوده از این راه کارها محسوب می شود.

    در قانون تأمین مسکن برای اقشار نیازمند جامعه نیز دولت مکلف به تأمین اراضی مورد نیاز برای تأمین مسکن شده است
    وی افزود: همچنین در قانون تأمین مسکن برای اقشار نیازمند جامعه نیز دولت مکلف به تأمین اراضی مورد نیاز برای تأمین مسکن شده است.

    سوداگری دلالان در عرصه خرید و فروش زمین

    بدری با اشاره به سوداگری دلالان در عرصه خرید و فروش زمین، گفت: در شرایط کنونی پس از اشباع شدن بازار خرید و فروش مسکن و عدم افزایش قیمت ملک، دلالان در راستای فعالیت در بازار خرید و فروش زمین حرکت کرده اند.

    هجوم نقدینگی به حوزه خرید و فروش زمین

    این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: یکی دیگر از دلایل افزایش تورم در بازار زمین های مسکونی، هجوم نقدینگی به این حوزه است، در شرایط کنونی مردم برای حفظ ارزش سرمایه خود اقدام به خرید زمین می کنند که این مسئله افزایش قیمت زمین را رقم زده است.

    سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: به نظر من دولت باید برای مدیریت بازارهای اقتصادی و جلوگیری از بروز تلاطم و دلال بازی، قانون مالیات بر عایدی سرمایه را اجرایی کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی