مدیران خودروعصر اعتبار

سخنگوی دولت:

سهمیه‌بندی بنزین بر قیمت مسکن تأثیری ندارد

عصر ساختمان-سخنگوی دولت امروز در نشست خبری هفتگی گفت: سهمیه‌بندی بنزین بر افزایش قیمت خانه تأثیری ندارند و بخش خصوصی و دولتی نمی‌تواند به این بهانه بر قیمت حمل کالا اضافه کند.

سهمیه‌بندی بنزین بر قیمت مسکن تأثیری ندارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از میزان، علی ربیعی در جریان نشست خبری امروز خود، اظهار کرد: تمام درآمد حاصل از اصلاح قیمت بنزین، صرف حمایت از طبقات متوسط به پایین می‌شود.

    سخنگوی دولت تصریح کرد: خانوار‌های متعلق به دهک‌های بالایی درآمدی، 23 برابر بیشتر از اقشار پایینی، از یارانه سوخت بهره مند می‌شوند.

    وی بیان داشت: اتفاقات رخ داده اخیر، از جنس نگرانی معیشتی نبود؛ گزارشاتی داشتیم که عده اغتشاشگر در برخی شهر‌ها از سلاح‌های گرم و سرد استفاده کردند. عده‌ای به مراکز نظامی و انتظامی و تاسیسات زیربنایی حمله کردند.

    ربیعی گفت: رفتار اغتشاشگران منطبق با روش تروریست‌های قدیمی بود. گزارش‌های زیادی از مردم به نیروی انتظامی واصل شده که با غارتگران و اغتشاشگران برخورد شود.

    سخنگوی دولت تصریح کرد: از پمپئو که از تحریم‌های بی سابقه علیه مردم ایران حمایت کرده انتظاری جز حمایت از اغتشاشگران نیست.

    وی همچنین گفت: سهمیه‌بندی بنزین بر افزایش قیمت خانه تاثیری ندارند و بخش خصوصی و دولتی نمی‌تواند به این بهانه بر قیمت حمل کالا اضافه کند.

     محمدعلی دهقان‌دهنوی معاون اقتصادی وزارت اقتصاد و امور دارایی در نشست خبری سخنگوی دولت در خصوص تاثیر افزایش قیمت بنزین بر تورم بیان کرد: تغییر قیمت بنزین فقط بر روی بخش مصرف بنزین تاثیر گذار خواهد بود و سهم بنزین در قیمت تمام شده بسیاری از کالا و خدمات کاملا صفر است.

    وی در ادامه افزود: محاسبات ما نشان می‌دهد اثر مستقیم این افزایش قیمتی که اتفاق افتاده کمتر از 2 درصد است یعنی به طور متوسط فقط 2 درصد اثر مستقیم افزایش قیمت بنزین داریم.

    معاون اقتصادی وزارت اقتصاد و امور دارایی تصریح کرد: افزایش قیمت بنزین اثر غیر مستقیم هم بر خدمات و صنایع دیگر دارد به نوعی که با ضرایب بسیار کمی از این هزینه‌های بنزین در تولید آن‌ها وجود دارد، نهایتا اثر جمعی همه این موارد بیشتر از 3.5 درصد نخواهد بود.

    دهقان اظهار کرد: خوشبختانه تصمیماتی که در کنترل قیمت‌ها گرفته شد و مقابله‌ای که با هرگونه افزایش قیمت صورت گرفته باعث می‌شود تا آثار تورمی این موضوع زیاد نباشد.

    وی مطرح کرد: نگرانی که در میان مردم وجود دارد نگرانی ناشی از تجارب گذشته است و در کشور ما تورم غیر قابل انکار است و سال‌های گذشته تا به امروز تورمی از 10 تا تا 40 درصد را تجربه کردیم و در حال حاضر اثر افزایش نرخ بنزین بر تورم بسیار ناچیز خواهد بود.

    همچنین پیمان قاسمی معاون اقتصادی بانک مرکزی در خصوص آثار تورمی ناشی از افزایش قیمت بنزین اظهار کرد: در بحث تعدیل قیمت حامل‌های انرژی یک اثر مستقیم وجود دارد که حدود 2 درصد است و بر اثر ضرایبی که بر سبد کالا و خدمات دارد یک مقدار اثرات جانبی خواهد داشت که براساس محاسبات بانک مرکزی و گفته‌های همتی این تورم حدود 4 درصد است که با برآورد وزارت اقتصاد نیز همخوانی دارد.

    وی با اشاره به اینکه این موضوع یک تعدیل طبیعی و اصلاح قیمتی در سطح جامعه به شمار می‌رود گفت: ما می‌خواهیم این موضوعه به افزایش مستمر سطح عمومی قیمت‌ها که به معنی تورم است منجر نشود که در این راستا بسته‌های تکمیلی حمایتی و کنترل قیمت کالا و خدمات دیده شده است.

    قربانی تاکید کرد: این اصلاح قیمتی اثرات تورمی محدودی خواهد داشت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز با سیاست‌های خود در ثبات بازار‌های مالی به ویژه بحث بازار ارز و کنترل انتظار تورمی با مجموعه تدابیر اندیشیده شده باعث به حداقل رسیدن آثار تورمی این موضوع می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار