مدیران خودروعصر اعتبار

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک:

طرح ملی مسکن تأثیری بر کنترل قیمت ندارد

بخش مسکن وزارت راه بی اطلاع از بازار

عصر ساختمان- نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه طرح اقدام ملی مسکن برخلاف اظهارات معاون وزیر هیچ تأثیری در کنترل قیمت مسکن نخواهد داشت، گفت: ساخت ۴۰۰ هزار مسکن ملی تا سال ۱۴۰۰ به اتمام نمی‌رسد و به دولت بعدی منتقل خواهد شد.

طرح ملی مسکن تأثیری بر کنترل قیمت ندارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، حسام عقبایی با اشاره به اینکه دولت 6 سال به بخش مسکن توجهی نکرد و هیچ کار عملیاتی برای آن نداشت، گفت: از همان روزهای نخست دولت یازدهم وقتی وزیر سابق راه و شهرسازی با مسکن مهر مخالفت کرد و گفت افتخار می‌کنم یک مسکن مهر افتتاح نکردم مشخص شد که به بخش مسکن کم توجهی خواهد شد.

    نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک اظهار داشت: از همان روزهای نخست بی توجهی به بخش مسکن باعث شد تا فاصله تعادل میان عرضه و تقاضا در بخش مسکن بیشتر شود.

    * بدون مصوبه مجلس طرح ملی اقدام مسکن دست سوداگران می‌افتد

    وی افزود: وزارتخانه عظیم راه و شهرسازی نیازمند یک برنامه‌ریزی قوی و کوتاه‌مدت و بلندمدت است اما متأسفانه تغییر پی در پی معاونان بخش مسکن وزارت راه و شهرسازی نشان داد که برنامه‌ریزی چندانی برای بخش مسکن نباید متصور بود.

    عقبایی با تأکید بر اینکه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی شناخت عمیقی از بازار مسکن ندارد، گفت: ساخت یک ساختمان 4 طبقه تک‌واحدی 20 ماه زمان می‌برد حال چطور و چگونه از زبان وزیر راه و شهرسازی و معاون مسکن او اعلام می‌شود که 400 هزار طرح اقدام ملی مسکن تا سال 1400 به اتمام می‌رسد؛ وقتی چنین چیزی می‌شنویم باید به شناخت و اطلاع آنها از بخش مسکن شک کرد.

    نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک اظهار داشت: طرح اقدام ملی مسکن به دلیل بالا بودن اقساط بازپرداختی و آورده برای قشر متوسط و پایین جامعه مناسب نیست. و وقتی طرح اقدام ملی مسکن مصوبه مجلس ندارد اگر در دولت دوازدهم به پایان نرسد و به دولت بعدی منتقل شود اتمام واحدهای مسکونی به مشکل خورده و به دست سوداگران خواهد افتاد.

    وی با بیان اینکه در مجموع طرح اقدام ملی مسکن را طرح مؤثری نمی‌بینم، اظهار داشت: اینکه معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اعلام می‌کند طرح اقدام ملی مسکن یک طرحی است که موجب کنترل قیمت می‌شود، نشان می‌دهد که این فرد از بازار مسکن شناختی ندارد.

    عقبایی ادامه داد: تا سال 1400 بالغ بر دو میلیون ازدواج صورت خواهد گرفت پس به فرض اگر این 400 هزار واحد مسکونی تحویل شود باز هم عرضه از تقاضا بسیار عقب است.

    *بخش خصوصی انگیزه تولید مسکن ندارد

    نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک در پاسخ به این سؤال که به هر حال بخش خصوصی هم باید به کمک دولت بیاید و مسکن احداث کند، اظهار داشت: بخش خصوصی انگیزه تولید مسکن ندارد چرا که شهرداری‌ها رویکرد تشویقی به ساخت و ساز از خود نشان نمی‌دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی