مدیران خودروعصر اعتبار

اختلاف معاونان وزیر درباره ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای جدید

عصر ساختمان- تنها چند روز مانده به آغاز ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای جدید گزارشها حاکی از این است که اجرای این طرح دستخوش یک اختلاف نظر میان معاونان وزیر راه و شهرسازی شده است.

اختلاف معاونان وزیر درباره ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای جدید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، در طرح اقدام ملی مسکن احداث 400 هزار واحد مسکونی طی امسال و سال آتی در دست انجام است که 200 هزار واحد آن در شهرهای جدید و از سوی شرکت عمران شهرهای جدید، 100 هزار واحد آن توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران در بافت های فرسوده و ناکارآمد و 100 هزار واحد آن نیز در شهرهای زیر 100 هزار نفر توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام خواهد شد.

    بیشترین تعداد ساخت مسکن در طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای جدید و توسط شرکت عمران شهرهای جدید اجرایی خواهد شد.

    اگر چه در طرح اقدام ملی مسکن اکثر شهرهای جدید حضور دارند اما در فاز نخست شهرهای مهمی مثل پردیس و اندیشه ثبت نام نخواهند داشت.

    نکته حائز اهمیت در این طرح این است که از 200 هزار واحد مسکونی مزبور تعداد زیادی در قالب مشارکتی احداث خواهد شد و اتفاقا در برخی شهرها این برنامه آغاز شده است.

    اما اختلاف دیدگاه مدیران شهرهای جدید با معاونت مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی باعث شده تا ثبت نام در شهرهای جدید در زمان مقرر که همانا آذر ماه اعلام شده در هاله ای از ابهام قرار گیرد.

    *ثبت‌نام طرح ملی مسکن در شهرهای جدید نباید استان به استان باشد

    حبیب الله طاهرخانی مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس از تفاوت دیدگاه برای چگونگی آغاز ثبت نام ملی در شهرهای جدید خبر داد و گفت:سیاستی وجود دارد که ثبت نام در شهرهای جدید استانی انجام شود اما دیدگاه ما این بود که ثبت‌نام طرح ملی مسکن در شهرهای جدید از هفته اول آذر انجام شود اما معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام می‌کنند که ثبت‌نام طرح ملی مسکن استانی انجام شود.

    وی ادامه داد:یعنی اگر ثبت نام مسکن ملی در استان تهران آغاز شد شهر جدید پرند هم شامل آن شود و اگر در استان البرز ثبت‌نام آغاز شد در هشتگرد هم ثبت‌نام انجام شود. تفاوت دیدگاه وجود دارد و در حال مذاکره با معاونت مسکن و ساختمان هستیم.

    طاهرخانی با اشاره به اینکه تفاوت دیدگاه این هفته نهایی و تصمیم لازم اتخاذ می‌شود،‌گفت: در طرح ملی مسکن 200 هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید در قالب این طرح احداث خواهد شد اما به هر حال باید دید که آیا شهرهای جدید متقاضی مؤثر دارند یا خیر. چون اجرای این طرح منوط به این است که متقاضی مؤثر داشته باشد. اما استقبالی که از طرح برای ثبت‌نام شده است به نظر می‌رسد که متقاضی مؤثر داشته باشد.

    وی در پاسخ به این سوال که تفاوت دیدگاه به چه شکلی است گفت:‌ بحث معاونت  مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی این است که مثلاً اگر در استان تهران ثبت‌نام شروع شد شهر پرند هم آغاز شود، اما ما اعلام می‌کنیم 15 شهر جدید داریم که قرار است ثبت‌نام کنیم یک بار اعلام رسمی کنیم که ثبت‌نام انجام شود به همین دلیل در حال برگزاری جلسات هستیم تا این مشکل برطرف شود.

    از سوی دیگر محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی می گوید:در هر استانی که اعلام شد ثبت نام صورت گیرد اگر شهر جدید در آن استان بود ثبت نام صورت گیرد.

    حال با توجه به اینکه محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده که ‌ثبت نام تهرانی‌ها در طرح اقدام ملی مسکن از پایان آذرماه خواهد بود به نظر می رسد این اختلاف دیدگاه میان معاونان وزیر راه به نفع محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تمام شود.یعنی از پایان آذر ماه با آغاز ثبت نام در استان تهران ثبت نام تنها در یک شهر جدید آنهم در شهر جدید پرند آغاز شود.در فاز نخست شهر جدید پردیس ثبت نام انجام نخواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو