مدیران خودروعصر اعتبار

کمد و قفسه ها، پارتیشن و دیوارهای جداکننده در طراحی داخلی

عصر ساختمان: برای بسیاری از ما پیش آمده که نیاز داشته باشیم در خانه از یک فضای واحد برای دو یا چند کاربری استفاده کنیم و یا به هر دلیلی قصد تعیین حد و مرزی بین فضاها را داشته باشیم. قطعا استفاده از دیوار برای چنین کاری باعث می شود تا فضای خانه ما کوچکتر به نظر برسد.

کمد و قفسه ها، پارتیشن و دیوارهای جداکننده در طراحی داخلی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از چیدانه، گاهی نیز در خانه مستاجر هستیم و امکان ایجاد تغییر در فضای داخلی برایمان وجود ندارد. قطعا در چنین شرایطی استفاده از پارتیشن ها و دیوارهای جداکننده اولین راه حلی است که به ذهن مان می رسد. در این مطلب از چیدانه قصد داریم با کمک ایده هایی جذاب این پارتیشن ها را از حالت یک دیوار ساده خارج کرده و به بخشی از فضای کاربردی و تزئینی خانه تبدیل کنیم. با ما همراه باشید.

همانطور که در مطلب انواع دیوارهای جداکننده در طراحی دکوراسیون داخلی گفتیم، اگر در خانه خود مستاجر هستید و به دنبال چنین ایده ای برای فضای داخلی آن می گردید به شما پیشنهاد می کنم که به دنبال قفسه ای شبیه به آنچه در تصویر بالا می بینید بگردید. چنین قفسه ای از نظر بصری فضای منزل شما را بزرگ تر و بازتر از حالتی که دیواری جایگزین آن باشد، نشان خواهد داد. در عین حال یکپارچگی فضا را نیز حفظ می‌کند.

با ایده ای شبیه با آنچه در بند قبل از آن صحبت کردیم در فضای داخلی ساختمان خانه ای از رف در اصفهان، گروه معماری آینه قفسه هایی کاربردی و بیشتر شبیه به کمد را به کار گرفته اند. با این تفاوت که ارتباط بصری دو طرف این جداکننده را به کمک ایجاد حفره هایی محدود در بین بخش های مختلف آن به وجود آورده اند. تفاوت در این انتخاب با توجه به بزرگتر بودن فضا، مناسب تر و کاراتر به نظر می رسد. این وسیله خارق‌العاده سه کارایی همزمان دارد: هم محلی برای نگهداری وسایل شما است، هم بخشی از تزئینات خانه به شمار می‌رود و هم جداکننده فضاهاست.

این عناصر دکوراتیو با توجه به سلیقه، علایق و نیاز شما با طراحی های متفاوت قابل اجرا هستند. نمونه های ثابت و متصل به کف و سقف آنها نقش حد و مرزی ثابت و مشخص را در فضای داخلی ایفا خواهند کرد. این قفسه فضایی ایدآل برای به نمایش گذاشتن گلدان‌ها و وسایل تزئینی محبوب شما است و از گنجه زیر آن نیز می‌توانید برای نگهداری وسایل دیگر استفاده کنید

در این تصویر مکعب‌ها و مکعب مستطیل‌ها به صورت تصادفی در کنار هم قرار گرفته‌اند و تبدیل به یک کتابخانه و تقسیم‌کننده فضای بسیار خلاقانه که دارای یک میز تحریر پیش‌ساخته نیز هست شده‌اند.

کابینت ها می توانند با قرار گرفتن در بین فواصل ستون ها در خانه، فضایی کاربردی و تزئینی را به وجود بیاورند و در عین حال نقش جداکننده را نیز ایفا کنند. سبک دکوراسیون داخلی خانه شما، تاثیر بسیار زیادی بر روی انتخاب شکل ظاهری این کابینت ها خواهد داشت. سعی کنید آنها را متناسب و هماهنگ با دیگر اجزای دکوراسیون منزل تان انتخاب کنید.

در فضاهای کوچک از پارتیشن های مشبک برای جداسازی فضا استفاده کنید و ارتباط چشمی فضاها را قطع نکنید تا فضای خانه بزرگتر به نظر برسد. جایی روی این جداکننده مشبک برای عناصری مانند تلویزیون محورهای چرخشی در نظر بگیرید تا در هر فضایی که هستید بتوانید از دیدن آن لذت ببرید دو منظوره بودن فضا را در عکس بالا به وضوح می توانید ببینید. با این کار می توانید از بخش زیرین تلوزیون برای ساخت کمد ها استفاده کنید و باز هم فضایی برای نگهداری از وسایل به وجود بیاورید.

از دو طرف دیوارهای جداکننده استفاده ای مفید داشته باشید. آنها را به شکل صفحه ای ساده و یکنواخت رها نکنید. قفسه های به کار رفته در بخش پایینی این دیوار جداکننده توانسته تامین کننده نیاز دو بخش اصلی فضای داخلی خانه باشد. پارتیشن هایی که می خواهید تلویزیون ها را روی آن نصب کنید می توانند ثابت باشند و در سمت دیگر خود فضای اتاق کار شما را از دیگر فضاها جدا کنند، این دیوارهای جداکننده ثابت، قطعا عملکرد بهتری خواهند داشت و فضایی برای نگهداری از کتاب ها و وسایل تزئینی را فراهم می کنند.

 

جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه  ( http://telegram.me/asresakhteman ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو