مدیران خودروعصر اعتبار

قیمت «۳۸۱۸»

قیمت گران‌ترین خانه‌ فروخته شده در تهران

عصر ساختمان- خانه‌ای در محله درختی سعادت‌آباد با ۵۲۳ متر مربع متراژ لقب گران‌ترین خانه معامله شده‌ی بازار مسکن شهر تهران در مهرماه ۱۳۹۸ را به خود اختصاص داد.

قیمت گران‌ترین خانه‌ فروخته شده در تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مهرماه امسال محله بلوار دریا در منطقه 2 بیشترین ارزش معاملات، محله جنت‌آباد جنوبی در منطقه 5  بیشترین تعداد قراردادهای خرید و فروش و محله سرتخت در منطقه 20 بالاترین میزان رشد سالیانه قیمت مسکن شهر تهران را به خود اختصاص دادند. اما از نظر قیمت کل، خانه‌ای در محله درختی واقع  در سعادت‌آباد با 523 متر مربع متراژ و ارزشی بالغ بر 33 میلیارد و 200 میلیون تومان، لقب گران‌ترین خانه را به خود اختصاص داده است. از سوی دیگر خانه‌ای 347 متری در محله امام‌زاده قاسم با قیمت متری 71 میلیون و 950 هزار تومان رکورد گرانترین خانه را از نظر قیمت هر متر مربع کسب کرد.

    منطقه 2 کانون ارزش معاملات در بازار مسکن

    آمار به دست آمده  از سامانه آماری کیلید نشان می‌دهد پنج محله‌ای که بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داده‌اند، به ترتیب بلوار دریا با 150 میلیارد و 357 میلیون تومان طی 36 معامله، سعادت آباد با 131 میلیارد و 361 میلیون تومان طی 31 خرید و فروش، کاشانک با 79 میلیارد و680 میلیون تومان در17 معامله و امامزاده قاسم و امانیه به ترتیب با 76 میلیارد و 417 میلیون و 72 میلیارد و 435 میلیون تومان با 10 و 17 مورد خرید و فروش ملکی، بالاترین میزان ارزش قیمت را  از آن خود کردند.

    اما اگر بخواهیم میزان تورم به وجود آمده در بازار مسکن را به درستی درک کنیم، کافی است ارزش و تعداد معاملات رخ داده را با همین بازه زمانی در سال گذشته مقایسه کنیم. گزارش بانک مرکزی، خبر از نصف شدن تعداد معاملات می‌دهد اما این کاهش‌کمی، ارزش معاملات را کاهش نداده؛ حتی در برخی مناطق افزایش هم داشته است.

    سال گذشته بلوار دریا 68 مورد معاملاتی را با ارزش 151 میلیارد و 507 میلیون تومان ثبت کرد و محله سعادت‌آباد نیز طی 73 مورد خرید و فروش 249 میلیارد و 921 میلیون تومان در ارزش معاملات را رقم زده بود. کاشانک نیز به همین نسبت 50 درصد کاهش را تجربه کرده و با 36 مورد خرید و فروش به ارزش 129 میلیارد و 603 میلیون تومان، مهرماه سال گذشته را پشت سرگذاشت. درهمین راستا محله امامزاده قاسم 107 میلیارد و 820 میلیون تومان طی 27 مورد معاملاتی و امانیه با 132 میلیارد و 614 میلیون تومان در 54 مورد خرید وفروش که تفاوت قیمتی بیش از سه برابر نسبت به مهرماه امسال داشته، هفتمین ماه سال پیش را پشت سر گذاشتند.

    این آمار به صراحت افزایش قیمت مسکن و کاهش تعداد معاملات را نشان می‌دهد که راهنمای خوبی برای اعمال سیاست‌گذاری‌های منطقه‌ای محسوب می‌شود. از طرفی متقاضیان خرید در این مناطق نیزمی‌توانند با بررسی این آمار، روند نوسانات روی داده را مشاهده و برای ورود به آن محلات تصمیم‌گیری کنند.

    شروع روند افزایش معاملات از مهرماه

    اما باید مدنظر داشته باشیم مهرماه آغاز سال تحصیلی است و خانواده‌های کمتری در این بازه زمانی نقل و انتقال ملکی انجام می‌دهند. با این حال مهر امسال نسبت به شهریورماه، روند افزایشی در تعداد معاملات داشته و با 657 مورد افزایش در معاملات  عدد 3هزار و512 مورد معاملاتی را ثبت کرده است. این درحالی است که ابتدای سال تحصیلی در سال 97، 9 هزار و575 عدد خرید و فروش ثبت شده بود.

    آماری که شاید برای سرمایه‌گذاران از اهمیت بیشتری برخوردار باشد، روند طی شده در محلاتی است که بیشترین رشد قیمت را تجربه کرده‌اند. نکته قابل توجه استقبالی است که در محله‌های ارزان‌تر روی داده و به همین نسبت بیشترین افزایش قیمت را به خود اختصاص داده‌اند. منطقه 20 با رشد 9 درصدی قیمت و محله سرتخت در همین منطقه، با رشد 12 درصدی بیشترین‌ افزایش قیمت را در مهرماه تجربه کرده‌اند.

    یکی از مناطقی که همیشه برای متقاضیان سکونت در غرب تهران و مشاورین املاک جذاب بوده منطقه 5 تهران است. این منطقه به دلایل مختلف همیشه متقاضی زیادی برای خرید یا اجاره داشته و هنوز همان جذابیت‌ها را به همراه دارد. به طوری که مهرماه امسال نیز رکورد بیشترین تعداد معاملات را منطقه 5 به خود اختصاص داده و مشاورین املاک در این منطقه 503 معامله مسکنی داشتند. در این راستا محله‌ای که بیشترین آمار معاملات را به خود اختصاص داده، جنت آباد جنوبی با 54 معامله به ارزش 58 میلیارد تومان بوده است.

    بالاترین میزان کاهش قیمت ماهیانه در منطقه 22

    در این میان باید به مناطقی که روند کاهشی در قیمت معاملات داشته‌اند و می‌توان به عنوان مناطق هدف برای خرید و سرمایه‌گذاری به این مناطق نگاه کرد نیز توجه خاصی داشت. منطقه 22 با کاهش 14.5 درصدی در قیمت فرصت خوبی برای ورود سرمایه‌گذاران به شمارمی‌رود. همچنین محله گلستان که یکی از محله‌های خوب این منطقه محسوب می‌شود، کاهش 18.7 درصدی را در قیمت تجربه کرده است.

    مهرماه سال گذشته گرانترین منطقه‌ در تهران منطقه یک بود و شاخص قیمتی آن متری 18 میلیون و 200 هزار تومان ثبت شد. اما امسال همین منطقه با نزدیک به 10 میلیون تومان افزایش، متری 28 میلیون و 860 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

    کدام مناطق بیشترین افت قیمت ماهیانه را داشتند؟

    مهرماه 1398 مناطقی از تهران که بیشترین روند کاهشی را در شاخص قیمت نسبت به ماه قبل تجربه کرده‌اند، به ترتیب منطقه 22 با 14.5 درصد نزول قیمت، 21 با 14.2 درصد، منطقه 18 با 12 درصد، تهرانپارس و منطقه 7 با 8.8 درصد،  11 با7.9 درصد، 15 با 7.6 درصد، منطقه 5 با 5 درصد، 14 با 4.9 درصد، 6 با 4.3، منطقه 3 با 3 و 3 دهم درصد، 10 با 2.2، 12 با 1.8 درصد، منطقه 4 با 1.6، منطقه 9 و 16 با 0.4 درصد و منطقه 2 با 0.3 درصد بوده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو