مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شرکت ایران انشعاب در گفت و گو با عصر ساختمان:

جولان تقلب در بازار کنتور آب

عصر ساختمان- خریدار نهایی هم توانایی تشخیص تقلبی بودن کنتور را ندارد و فقط ممکن است فروشندگان متوجه موضوع شوند که برخی مواقع از ابراز آن خودداری می کنند. البته تمام تولیدات ما شماره سریال دارد و خریداران در صورت استعلام می توانند متوجه تقلبی و اصل بودن کنتور بشوند اما متاسفانه اکنون فقط یک درصد خریداران اقدام به استعلام می کنند.

جولان تقلب در بازار کنتور آب
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲:۰۰

    حبیب اله توسلی، مدیرعامل شرکت ایران انشعاب در گفت و گو با خبرنگار عصر ساختمان درباره مشکلات تولید کنتور آب صحبت کرد. وی ابتدا توضیحاتی درخصوص شرکت ایران انشعاب ارایه کرده و می گوید: این شرکت در سال 63 به ثبت رسید و مجوز تولید سالانه 400 هزار کنتور آب را دارد.کنتور آب دستگاه بسیار دقیقی و در واقع پول شمار دولت است و باید امین دو طرف ،هم مصرف کننده و هم دولت باشد.
    وی توضیحاتی بیشتری درباره تولید کنتور آب عنوان کرده و اظهار می دارد: چهارنوع تست بین المللی بر روی کنتور آب انجام می شود و خریداران کنتور آب که 95 درصد آن ها، وزارت نیروست پس از انجام بازرسی های متعدد اقدام به خرید می کنند.البته کارخانجات دیگری هم دراین زمینه فعالیت می کنند اما کارخانه ایران انشعاب با مناسب ترین قیمت انواع کنتور را تولید و عرضه می کند.
    وی می افزاید: تا چند سال پیش فقط دو کارخانه تولید کنتور آب در کشور وجود داشت اما چند سالی است که چند کارخانه دیگر نیز احداث شده اند. مشکل اصلی دولت و تولیدکنندگان کنتور وجود کالاهای تقلبی در بازار است.متاسفانه برخی سودجویان کنتورهای ضایعاتی را خریداری کرده و بعد از تعمیر و بدون تست با بسته بندی کارخانجات خوشنام وارد بازار می کنند. این موضوع هم به ضرر دولت و هم مصرف کننده است.
    نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم بهداشتی و ساختمان در پاسخ به این که چطور می توان کنتورهای تقلبی را شناسایی کرد؛ می گوید: ما این اجناس را شناسایی کرده و و اطلاع رسانی های لازم به دستگاه های ذی ربط نیز انجام شده اما این قوه قضائیه است که باید به این موضوع رسیدگی کند. از سوی دیگر خریدار نهایی هم توانایی تشخیص تقلبی بودن کنتور را ندارد و فقط ممکن است فروشندگان متوجه موضوع شوند که برخی مواقع از ابراز آن خودداری می کنند. البته تمام تولیدات ما شماره سریال دارد و خریداران در صورت استعلام می توانند متوجه تقلبی و اصل بودن کنتور بشوند اما متاسفانه اکنون فقط یک درصد خریداران اقدام به استعلام می کنند.
    وی در خصوص این که آیا کنتور آب به کشورهای دیگر صادر می شود یا خیر؛ اظهار می دارد: چین و ترکیه بیشترین صادرات را در این زمینه دارند و بازارهای بین المللی را به واسطه تسهیلاتی که دولت ها برایشان منظور می کنند در اختیار خود گرفته اند و ما تا کنون موفق به صادرات نشده ایم.
    وی عدم دریافت مطالبات از دولت را مهم ترین مشکل این بخش برشمرده و تصریح می کند:همان طور که گفتم دولت بزرگ ترین خریدار کنتورآب است و انتظار داریم در اسرع وقت بدهی های خود را پرداخت کند.

    خبرنگار:آزاده کاری

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو