مدیران خودروعصر اعتبار

مخالفت وزیر راه با طرح شهردار تهران برای ساخت خانه‌های ۳۰ متری

عصر ساختمان- در حالی اوایل مهر شهردار تهران طرحی را برای ساخت خانه‌های ۳۰ متری به هیئت دولت ارسال کرده بود که وزیر راه و شهرسازی از مخالفت با این طرح خبر داده است.

مخالفت وزیر راه با طرح شهردار تهران برای ساخت خانه‌های ۳۰ متری
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از تسنیم، اوایل مهرماه امسال شهردار تهران طرحی را برای به اصطلاح سامانی عرضه و تقاضا بازار مسکن به هیئت دولت ارائه کرد. طرحی که در قالب آن پیروز حناچی با استفاده از ظرفیت انبوه‌سازان و برخی تخفیفات شهرداری به دنبال ساخت واحدهای مسکونی 30 متری برای اسکان مردم پایتخت است. این طرح واکنش‌های متعدد منفی را به دنبال داشت و برخی کارشناسان از این طرح شهردار تهران به عنوان "قفس" یاد کردند.

    طی دو ماه اخیر متولی ساخت و ساز مسکن در کشور روی رونمایی "طرح ملی مسکن" تمرکز کرده و عالی‌ترین مقام وزارت راه و شهرسازی و مدیران ذی‌ربط واکنشی به آن نشان نداده بودند. این در حالی است که دیروز محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بیست و پنجمین اجلاس عالی استان‌ها در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مدتی پیش صحبت‌هایی از ساخت واحدهای مسکونی کوچک برای مسکن‌اولی‌ها در بافت فرسوده شهر تهران مطرح شده بود،  گفت: هیچ برنامه‌ای برای ساخت واحدهای مسکونی 30 و 40 متری در وزارت راه و شهرسازی وجود ندارد و از چنین ایده‌ای نیز حمایت نمی‌کنیم.

    وزیر راه و شهرسازی  همچنین برنامه نوسازی سالانه 200 هزار مسکن روستایی را دلیل اصلی خسارت زلزله اخیر آذربایجان شرقی اعلام کرد و افزود: ریاست جمهوری در جلسه هیئت دولت تاکید کرد با توجه به اینکه در فصل سرد سال قرار داریم، کسانی که در چادر هستند می‌توانند واحد مسکونی مورد نیاز خود را اجاره کنند و دولت اجاره‌بهای آنان را پرداخت می‌کند.

    وی ادامه داد: -این مصوبه- ابلاغ شده و معاون اول رئیس جمهور نیز در بازدید خود از این مناطق به این موضوع اشاره کرد؛ اما با توجه به اینکه اغلب ساکنان دامدار هستند و به جهت نگهداری از دام‌های خود نمی‌توانند جابجا شوند و به همین دلیل با تجربه‌ای که داشتیم از روز چهارشنبه، 21 آبان‌ماه نصب سازه‌های موقت به جای چادر و کانکس را با مدیریت بنیاد مسکن در دستور کار قرار دادیم و این سازه‌های پیچ و مهره‌ای پس از ساخت واحدهای مسکونی قابلیت جابجا شدن دارند تا در مواقع لزوم در سایر نقاط نصب شوند.

    وی در پاسخ به این سئوال که پیش از این وعده واگذاری زمین به شهرداری‌ها را داده بودید، تصریح کرد: این طرح برای ساخت واحدهای استیجاری داده شد اما تاکنون هیچکدام از شهرداری‌های کشور به این منظور به ما مراجعه نکرده‌اند؛ طبق قانون دوم ساماندهی مسکن و آیین‌نامه آن ما آمادگی داریم زمین را برای ساخت واحدهای استیجاری برای اقشار خاص رایگان در اختیار شهرداری‌ها قرار دهیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار