مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی:

تحویل ۲۰ هزار واحد مسکن مهر در پردیس

عصر ساختمان- اسلامی گفت: یا توجه به سرعت گرفتن ساخت مسکن مهر در شهر پردیس باید شاهد تحویل ۲۰ هزار مسکن مهر به متقاضیان باشیم.

تحویل ۲۰ هزار واحد مسکن مهر در پردیس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی درباره آخرین وضعیت واحدهای مسکونی زلزله زده در آذربایجان شرقی با اشاره اینکه عملکرد ما در بهسازی و نوسازی روستاها بالای 50 درصد داشته است، گفت: در برخی مراکز روستایی بالغ بر 70 درصد واحدهای مسکونی مقاوم سازی، نوسازی و بازسازی شده است.

    او ادامه داد: وقوع  زلزله اخیر در استان آذربایجان شرقی نشان داد که مقاوم سازی واحدهای مسکونی در زلزله چقدر با اهمیت است چرا که  میزان تلفات جانی این زلزله بسیار کم بود.

    مقاوم سازی سالیانه 200 هزار واحد مسکن روستایی ادامه می یابد
    اسلامی با بیان اینکه هدف ما مقاوم سازی 200 هزار واحد واحد مسکونی روستایی در سال است، افزود: در سال گذشته 79 هزار واحد مسکونی در روستاها نوسازی و مقاوم سازی شد و امسال به بنیاد مسکن اعلام کردیم تا مقاوم سازی 200 هزار واحد مسکونی را دنبال کند.

    وزیر راه وشهرسازی افزود: با توجه به اینکه کانون زلزله در روستاها به گسل ها نزدیک است بنابراین باید پروژه مقاوم سازی واحدهای مسکونی با قدرت دنبال شود.

    اسلامی اظهار کرد: در بسیاری از پروژه ها از جمله راه آهن جاده ها در تمامی ملاحظات و محاسبات، زلزله لحاظ شده و در پروژه راه آهن میانه _بستان آباد هیچ خسارتی وارد نشده  به طوری که تا پایان این ماه این پروژخ به بهره برداری می رسد.

    جریان حباب مسکن در ماه های اخیر
    او ادامه داد: حباب مسکن از بین رفت و در آن دوره به مردم اعلام کردم که برای خرید واحد مسکونی عجله نکنند که خوشبختانه این صحبت بسیار تاثیر گذار بود.هم اکنون با همکاری مردم قیمت ها به سمت واقعی شدن در حرکت است.  متاسفانه موضوعاتی از قبیل تاثیر ارز بر قیمت مصالح ساختمانی در جامعه اثر گذاشت  و منجر به ایجاد التهابات در بازار مسکن شد. خوشبختانه شرایط بازار مسکن بهبود پیدا کرده است.

    وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: هدف ما تقویت و رونق بازار مسکن است که با طرح اقدام ملی مسکن سعی خواهیم کرد دهک های 4 تا 7 جامعه را خانه دار کنیم.

    او با بیان اینکه در طرح اقدام ملی مسکن هر فرد با هر شرایطی می تواند خانه دار شود، گفت: برخی از متقاضیان اعلام می کنند که به صورت گروهی می خواهیم واحد بسازیم که با در اختیار گذاشتن زمین این شرایط را برای آنها فراهم می کنیم و برخی که این توانایی را ندارد می توانند در ثبت نام در سامانه از سهمیه 400 هزار واحدی استفاده کنند.

    اسلامی اظهار کرد: هدف ما دهک های متوسط جامعه است و دهک‌های‌ یک تا 3 توسط دستگاه های مختلف از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی و با همکاری ما صاحب خانه می شوند.


    تحویل 20 هزار واحد مسکن مهر در پردیس
    وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره مسکن مهر پردیس، گفت: با توجه به سرعت گرفتن ساخت مسکن مهر در این شهر طی این روزها باید شاهد تحویل 20 هزار مسکن مهر پردیس ( 2 پروژه 10 هزار واحدی ) به متقاضیان باشیم البته پردیس امروز با سنوات گذشته از نظر کیفیت و خدمات متفاوت است و قابل ملاحظه نیست.

    او بیان کرد: کمبود تاسیسات آب، برق، گاز و مشکلات پیمانکاران در این پروژه ها طی سال های گذشته برطرف شده است‌.

    اسلامی گفت: واحدهای مسکن مهری که مشکل قضائی و حقوقی تعاونی دارند خارج از مسئولیت ماست اما با این وجود از بخش های مختلف در حال پیگیری و رفع مشکلات آنها هستیم.

    وزیر راه وشهرسازی تاکید کرد: طرح ملی  مسکن طرح اجرایی فعالی است و ما هیچ مانعی بر سر راه این پروژه نمی بینیم و نگرانی وجود ندارد.

    او با بیان اینکه هدف ما ایجاد نهضت خانه سازی در کشور است، گفت: هدف در کشور ساخت و تحویل 400 هزار واحد مسکونی تا 2 سال آینده است که تمامی اقدامات لازم برای اجرایی شدن آن فراهم شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار