مدیران خودروعصر اعتبار

نوسان قیمت انواع مصالح ساختمانی/ کاهش بهای گروه لوله و پروفیل های فولادی در سازه

عصر ساختمان:بر اساس نتایج آمارگیری از قیمت مصالح ساختمانی در نیمه دوم سال ۱۳۹۴ در سه گروه خاک، مصالح سنگی بتن و بنایی و سنگ های ریشه دار شاهد نوسان متوسط قیمت ها گاه به صورت افزایشی و گاه به صورت کاهشی نسبت به دوره قبل هستیم.

نوسان قیمت انواع مصالح ساختمانی/ کاهش بهای گروه لوله و پروفیل های فولادی در سازه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایلنا؛ با توجه‌ به اهمیت فعالیت‌های عمرانی و نقش آن در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور، بخش عمده‌ای از بودجه عمومی به فعالیت های عمرانی اختصاص می یابد.

    این گزارش مربوط به نتایج آمارگیری مرکز آمار ایران در نیمه دوم سال 94 و مقایسه‌ آن با مدت مشابه در سال 93 است.

    بر اساس نتایج آمارگیری از قیمت مصالح ساختمانی در نیمه دوم سال 1394 در سه گروه خاک، مصالح سنگی بتن و بنایی و سنگ های ریشه دار شاهد نوسان متوسط قیمت ها گاه به صورت افزایشی و گاه به صورت کاهشی نسبت به دوره قبل هستیم.

    در بین اقلام این گروه ها "خاک رس طبیعی" با 8.6 درصد دارای بیشترین افزایش متوسط قیمت و "مخلوط شن و ماسه رودخانه ای" با 7.6 درصد دارای بیشترین کاهش متوسط قیمت بوده است.

    در بین اقلام سه گروه متوسط تمام قیمت ها نسبت به دورهی مشابه سال قبل افزایش داشته است در این میان بیشترین افزایش متوسط قیمت مربوط به خاک رس طبیعی با 33.4 درصد و کمترین افزایش متوسط قیمت مربوط به سنگ دو تیشه ریشه دار لاشتر با 4.9 درصد بوده است.

    گروه سنگ های تخت پلاک

    مقایسه متوسط قیمت اقلام این گروه با دوره ی قبل نشان دهنده  افزایش قیمتها در بعضی از اقلام و کاهش آن در بعضی دیگر از اقلام است.

    بیشترین افزایش متوسط قیمت نسبت به دوره ی قبل مربوط به سنگ پلاک تیشه ای و کلنگی تراورتن سفید درجه یک با 15و6 درصد و سنگ پلاک صیقلی گرانیت گل پنبه نطنز درجه یک با 8.3 درصد دارای بیشتر ین کاهش قیمت در این گروه بوده است.

    گروه آجر و سفال

    با مقایسه‌ی متوسط قیمت های اقلام گروه آجر و سفال در این دوره نسبت به دوره ی قبل مشاهده می شود متوسط قیمت تمامی اقلام کاهش داشته است در بین اقلام این گروه بیشترین کاهش متوسط قیمت مربوط به "آجر ماشینی سوراخ دار قرمز 5.5 سانتی" با 13.9 و کمترین کاهش مربوط به" آجر ماشینی سوراخ دار سفید 5.5 سانتی" با 2.0 درصد بوده است.

    گروه لوله و پروفیل های فولادی مورد مصرف در سازه

    در گروه لوله پروفیل های فولادی مورد مصرف در سازه عمدتا شاهد کاهش قیمتها هستیم.

    در این گروه بیشترین افزایش قیمت نسبت به دوره ی قبل مربوط به ناودانی نمره 24 با 10.9 درصد و بیشترین کاهش قیمت مروبط به تیرآهن نمره 18 با 22.1 درصد بوده است.

    گروه میلگرد

    در گروه میلگرد متوسط قیمت تمامی اقلام نسبت به دوره ی قبل دارای کاهش بوده است .

    در بین اقلام این گروه بیشترین کاهش متوسط قیمت مربوط به میلگرد آجدار نمره 22 با 23.9 درصد و کمترین مربوط به میلگرد ساده نمره 10 با 9.4 درصد بوده است.

    مقایسه نتایج حاصل از آمارگیری نیمه ی دوم 1394 با دوره ی مشابه نشان دهنده کاهشی بودن متوسط قیمت تمامی اقلام است. در بین اقلام این گروه بیشترین کاهش متوسط قیمت مربوط به میلگرد آجدار نمره 10 با 33.2 درصد و کمترین کاهش متوسط قیمت مر بوط به مفتول سیاه با 17.6 درصد بوده است.

    گروه ورق های فلزی

    در گروه ورق های فلزی مقایسه ی متوسط قیمت تمام اقلام در این دوره با دوره ی قبل دارای کاهش بوده است.

    در این گروه بیشترین کاهش متوسط قیمت مربوط به پروفیل برنزی توپر با 22.9 درصد و کمترین کاهش قیمت مربوط به ورق برنز با 6.5 درصد بوده است.

    با مقایسه متوسط قیمتهای اقلام این گروه در این نیمه نسبت به نیمه ی مشابه سال قبل هم شاهد کاهشی بودن قیمتها هستیم.

    بیشترین کاهش متوسط قیمت مربوط به ورق سیاه به ضخامت بیش از 3 میلی متر با 16.0 درصد و کمترین متوسط قیمت مربوط به ورق برنز با 10.2 درصد بوده است.

    گروه ورق های گالوانیزه

    در گروه ورق های گالوانیزه مقایسه ی متوسط قیمت اقلام در این دوره با دوره ی قبل حاکی از کاهش قیمت اقلام آن است در بین اقلام این گروه بیشترین کاهش متوسط قیمت نسبت به دوره ی قبل مربوط به گالوانیزه ی صاف با 18.7 درصد و کمترین کاهش متوسط قیمت مربوط به ورق گالوانیزه رنگی با 9.2 درصد بوده است.

    گروه قطعات پیش ساخته ی سیمانی و بتنی

    در گروه قطعات پیش ساخته ی سیمانی و بتنی متوسط قیمت تمامی اقلام به جز دو قلم نسبت به دوره ی قبل کاهش داشته است.

    در بین اقلام این گروه بیشترین افزایش متوسط قیمت مربوط به کول سیمانی با 26.5 درصد بیشترین کاهش مربوط به لوله ی سیمانی معمولی با نمره 20 با 14.7 درصد بوده است.

    گروه موزاییک

    نتایج آمارگیری نیمه ی دوم 1394 نمایانگر آن است که در گروه موزاییک متوسط قیمت تمامی اقلام مورد آمارگیری نسبت به دوره ی قبل کاهش داشته است.

    در این میان بیشترین کاهش متوسط قیمت مربوط به موزاییک ایرانی با سنگ موزاییک معمولی به ابعاد 30 در 30 با 9.1 درصد است.

    کمترین کاهش قیمت نیز با 7.1 درصد به موزاییک ایرانی آجدار برای فرش محوطه به ابعاد 30 در 30 تعلق دارد.

    گروه چوب ، مصالح ساخته شده چوبی و قطعات پیش ساخته چوبی

    مقایسه ی نتایج این آمارگیری با دوره ی پیش حاکی از آن است که در گروه چوب ، مصالح ساخته شده ی چوبی و گروه پیش ساخته ی چوبی متوسط قیمت تمامی اقلام به جز دو قلم نسبت به دوره ی قبل کاهش داشته است.

    بیشترین افزایش متوسط قیمت در این سه گروه مربوط به سه لایی 3.6 میلی متری ایرانی راش ، ملچ، صنوبر، ممرز و سایر گونه ها با 31.6 درصد و بیشترین کاهش مربوط به تخته ایرانی به ابعاد 10 در 10 با 25.7 درصد بوده است.

    گروه محصولات پلاستیکی پوشش کف و دیوار

    نتایج آمارگیری نیمه ی دوم 1394 نمایانگر آن است که در گروه محصولات پلاستیکی پوشش کف و دیوار متوسط قیمت تمامی اقلام به جز یک قلم نسبت به دوره ی قبل افزایش داشته است.

    بیشترین افزایش مربوط به کفپوش پلاستیکی از نوع وینیل به ابعاد 25 در 25 و ضخامت 2 میلی متر به صورت تایل با 5.5 درصد بوده است.

    کفپوش پلاستیکی از نوع وینیل به ضخامت 1.5 میلی متربه صورت تایل با 0.8 درصد دارای بیشترین کاهش بوده است.

    گروه های مصالح پلاستیکی و لاستیکی

    در گروه مصالح پلاستیکی و لاستیکی متوسط قیمت تمامی اقلام نسبت به دوره ی قبل دارای کاهش بوده است.

    به نحوی که بیشترین کاهش متوسط قیمت مربوط به" ورق بدون موج اکریلیک" به ضخامت حدود 3 میلی متر با 7.9 درصد و کمترین کاهش مربوط به" ورق فایبر گلاس ساده" به ضخامت 1 تا 1.5 میلی متر و ورق فایبر گلاس موج دار به ضخامت 1 تا 1.5 میلی متر هر دو با 0.9 درصد بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو