مدیران خودروعصر اعتبار

هوشمندسازی، راه نجات شهرها از مشکلات ۲ دهه آینده

عصر ساختمان- شرکت‌کنندگان در نشستی علمی در شیراز بر این باور هستند که شهرهای ایران در ۲ دهه آینده با مشکلات بسیاری روبرو می‌شوند و از این رو،‌باید فرصت‌های ناشی از هوشمند شدن را برای رهایی از مشکلات آتی جدی بگیرند.

هوشمندسازی، راه نجات شهرها از مشکلات ۲ دهه آینده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، شهردار بوشهر چهارشنبه در آیین افتتاح نخستین کنفرانس بین‌المللی شهر هوشمند جنوب کشور در شیراز گفت: شهرهای ما با کوچکترین مشکلات مانند بارندگی دچار چالش جدی می‌شوند و حتی تلفات انسانی نیز می‌دهند.

    نورالدین امیری افزود: هر یک از شهرهای ما ظرفیتی جداگانه و خاص خود دارند که اگر از این ظرفیت‌ها دیده و به آن توجه شود نیاز به تراکم فروشی در شهرها نیست.

    وی معتقد است که بعضی از شهرهای کشور ما تا 20 سال آینده دیگر قابل زیستن نیست و باید چاره ای برای این موضوع اندیشیده شود.

    شهردار بوشهر عنوان کرد: هوشمندسازی و حرکت در این زمینه باعث کاهش بزه و جرم در شهرها نیز خواهد شد.

    یادآوری ماموریت دانشگاه‌ها در هوشمندسازی شهرها

    رئیس دانشگاه شیراز نیز در سخنانی در این کنفرانس بین‌المللی، تحلیل و دسته‌بندی مشکلات اجتماعی را یکی از اولویت‌های دانشگاه دانست و گفت: مطالبه مردمی برای دادن راهکار مشکلات جامعه و هوشمندسازی شهری از جمله موارد مهمی است که باید به صورت علمی توسط دانشگاه ها دنبال شود.

    حمید نادگران افزود: 17 هزار دانشجو و 720 عضو هیات علمی در دانشگاه شیراز فعالیت دارند و این مرکز آموزش عالی همیشه یکی از برترین دانشگاه‌های کشور بوده است.

    نادگران ادامه داد: 15 دانشکده  و 17 پژوهشکده زیرمجموعه دانشگاه شیراز فعالیت می کند که هر ساله این مراکز میزبان بسیاری از همایش‌های ملی و بین المللی است؛ کنفرانس شهر هوشمند که در حال برگزاری است یکی از بهترین نمونه های این همایش ها است که حضور عملی دانشگاه را در جامعه پر رنگ تر خواهد کرد.

    وی با بیان اینکه امروزه نقش علم ،خودباوری و رسالت اجتماعی دانشگاه بر همگان روشن است،گفت: رسالت و ماموریت دانشگاه‌های امروز در حال تغییر است و تاثیر گذاری اجتماعی یکی از اولویت‌های دانشگاه اثربخش خواهد بود.

    وی ادامه داد: در دنیای کنونی واضح است که نقش دانشگاه‌ها برای کمک به مدیریت شهری و مدیران اجرایی بسیار مهم است.

    وی با بیان اینکه توسعه شهرها باید علمی ، بهینه و پایدار باشد،گفت: چالش ها و مشکلات جامعه باید با راهکار علمی و با توجه به اقلیم ، فرهنگ هر منطقه توسط نخبگان دانشگاهی ارایه و با تلاش دستگاه های مختلف بر طرف شود.

    نادگران با اشاره به اینکه شهر هوشمند، مشارکت مردمی را نیز افزایش می دهد،گفت: حکمرانی هوشمند،شهروند هوشمند و اقتصاد هوشمند باید برای تحقق این هدف مدنظر قرار گرفته و در کلیه برنامه ریزی ها، توسعه شهرها براساس اصول علمی هوشمندسازی انجام شود.

    رئیس دانشگاه شیراز اظهار داشت: وظیفه همه دستگاه های اجرایی این است که تا قبل از توسعه و هوشمندسازی شهری با هوشمندی به سراغ شهرهای هوشمند رفته و از آن استقبال کنند.

    وی ادامه داد: ایجاد زیرساخت های فنی ارتباطات و فناوری از ملزومات شهر هوشمند است که باید با تعامل و کمک مردم حاصل شود.

    وی با تاکید بر اینکه عدم توجه به اقلیم و پتانسیل محلی باعث هدررفت اعتبارات می شود و بر پیچیدگی شهرها می افزاید،گفت: توجه مدیران اجرایی و مسئولان شهری به دانشگاه ها یکی از مطالبات مردمی است‌.

    ارائه 378 مقاله به نخستین کنفرانس شهر هوشمند

    دبیر اولین کنفرانس بین المللی شهر هوشمند در جنوب کشور در ابتدای این همایش گفت: 378 مقاله به دبیرخانه این کنفرانس بین المللی ارسال شد که در نهایت 312 مقاله بعد از داوری پذیرش شد.

    محسن مشکسار افزود:80 مقاله به شکل پوستر در این کنفرانس ارایه شده و مابقی مقالات نیز طی دو روز برگزاری بصورت شفاهی ارایه خواهد شد.

    نخستین کنفرانس بین المللی شهر هوشمند جنوب کشور در روزهای 22 و 23 آبانماه در شیراز فعالیت می کند و در این دو روز پژوهشگران و متخصصین این حوزه به بیان دیدگاه و ارایه مقالات خود در زمینه هوشمندسازی اقدام می کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار