مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار یاسوج عنوان کرد

عدم رعایت ضوابط فنی و ساخت و ساز توسط برخی بساز و بفروش‌ها در یاسوج

عصر ساختمان:شهردار یاسوج گفت: عدم رعایت ضوابط فنی و ساخت و ساز توسط برخی از بساز و بفروش‌ها موجب شده تا روند ساخت و ساز در شهر یاسوج با مشکلاتی روبه‌‌رو شود.

عدم رعایت ضوابط فنی و ساخت و ساز توسط برخی بساز و بفروش‌ها در یاسوج
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از فارس، محمد‌علی جاوید صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی ساخت و سازهای غیرقانونی در شهر یاسوج اظهار کرد: عدم رعایت ضوابط فنی و ساخت و ساز شبانه برخی از بساز و بفروش‌ها موجب شده تا روند ساخت و ساز در شهر یاسوج با مشکلاتی روبرو شود.

    شهردار یاسوج افزود: متأسفانه این موضوع در شهر یاسوج تا حدی گسترده شده که بسیاری از بساز و بفروش‌ها به نوعی خود را ذی‌حق دانسته و از ناآگاهی فنی خریداران سوء استفاده کرده و املاک خارج از ضوابط فنی و شهرسازی خود را به آسانی به فروش می‌رسانند.

    وی با بیان این‌که روزانه بسیاری از خریداران در این خصوص به شهرداری مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: خریداران نیز بدون توجه و چگونگی ساخت و ساز ملک اقدام به خرید ملک می‌کنند که مشکلات فراوانی را برای آنها به وجود می‌آورد.

    جاوید گفت: تعدادی از بنگاه‌های املاک نیز در این بین مقصر بوده چرا که مشاوره لازم را به خریداران نمی‌دهند و فقط نسبت به تنظیم قولنامه اقدام می‌کنند.

    شهردار یاسوج عنوان کرد: در حال حاضر اکثر ساختمان‌های یک طبقه، شهر یاسوج که با مصالح بنایی احداث شده‌اند با توجه به اینکه ضوابط در آن رعایت نشده نمی‌توانند طبقه دوم را احداث کنند.

    این مسؤول با بیان این‌که در زمان خرید هر ملک توجه به کاربری ملک الزامی است، بیان کرد: خریداران در صورت خرید هر نوع ملک تجاری یا مسکونی در سطح شهر یاسوج و یا روستاهای اطراف پروانه ساختمانی ملک را از فروشنده اخذ کنند.

    جاوید با بیان این‌که مجموعه شهرداری یاسوج آماده پاسخگوی به مراجعین است، گفت: خریدار می‌تواند قبل از خرید به شهرداری مراجعه و ضمن کارشناسی ملک توسط کارشناسان شهرداری از شبکه معابر و کاربری ملک اطلاعات کامل را کسب کند.

    وی با اشاره به مشکلات پیش‌روی خریداران مسکن در شهر یاسوج، خاطرنشان کرد: عدم آگاهی و مراجعه به شهرداری قبل از خرید ملک موجب ایجاد مشکلات زیادی برای خریداران می‌شود.

    شهردار یاسوج با بیان این‌که شهرداری وظیفه دارد از هرگونه ساخت و ساز غیرقانونی جلوگیری کند، خاطرنشان کرد: طبق قانون، شهرداری نمی‌تواند به حاشیه‌نشین‌ها و ساخت و سازهای اطراف شهر که در کاربری‌های غیرمسکونی و معمولا زراعی ساخت و ساز می‌کنند هیچگونه خدماتی ارائه دهد.

    جاوید با اشاره به ساخت و سازهای غیرقانونی در اطراف شهر یاسوج گفت: جلوگیری از ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در شهر یاسوج همکاری و تعامل دیگر دستگاه‌ها را می‌طلبد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو