مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن خبر داد؛

پرداخت تسهیلات ۵۵ میلیون تومانی به زلزله زدگان میانه

عصر ساختمان- جودی گفت: هیچ خسارتی به واحد‌های مسکونی بر اثر زلزله در شهر‌ها وارد نشده است.

پرداخت تسهیلات ۵۵ میلیون تومانی به زلزله زدگان میانه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مجید جودی مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن با بیان اینکه در زلزله چند روز گذشته شهرستان میانه، بستان آباد به 80 روستا خسارت وارد شد، گفت: از ساعت‌های اولیه زلزله آواربرداری‌ها آغاز شد و هم اکنون تمامی معابر، واحد‌های مسکونی و راه‌ها پاکسازی شده و آواربرداری‌ها به صورت کامل به اتمام رسیده است.

    او توضیح داد: ارزیابی‌های انجام شده توسط کارشناسان بنیاد مسکن آغاز شد و طبق بررسی‌های صورت گرفته به 3 هزار واحد مسکونی خسارت صد در صدی وارد شده و هزار و 500 واحد مسکونی دچار خسارت‌های تعمیراتی شده‌اند.

    جودی با اشاره به اینکه بسیاری از واحد‌های مسکونی در شهرستان میانه مقاوم سازی شده بودند، اظهار کرد: خوشبختانه در این زلزله تنها تعداد کمی از واحد‌ها در شهر‌ها دچار خسارت شدند، اما بیشترین خسارت وارد شده مربوط به واحد‌های مسکونی در روستا‌ها بود.

    مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن افزود: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته 70 درصد از واحد‌های مسکونی در روستا‌ها بهسازی و مقاوم سازی شده بودند که همین موضوع باعث کاهش چشمگیر تلفات جانی در زلزله شد.

    او درباره تخصیص تسهیلات به واحد‌های مسکونی هم در روستا‌ها اشاره کرد و گفت: طبق مصوبه هیئت دولت 10 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به واحد‌های مسکونی و 10 میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌شود که نرخ سود تسهیلات 40 میلیونی 4 درصد است.

    جودی اظهار کرد: همچنین 15 میلیون تومان تسهیلات معیشتی برای خرید لوازم خانگی و 5 میلیون تومان هم تسهیلات بلاعوض به مردم خسارت دیده در روستا‌ها پرداخت می‌شود.

    مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن افزود: در مجموع 55 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه و 15 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به مردم خسارت دیده در شهرستان میانه و سراب پرداخت می‌شود.

    او با اشاره به اینکه برای اسکان موقت زلزله زدگان برنامه‌های بسیار زیادی را در نظر گرفته‌ایم، گفت: 10 میلیون تومان تسهیلات کمک اجاره به متقاضیان پرداخت می‌شود و در صورتی که متقاضیان جهت رفاه حال بیشتر خود در خانه اقوام و یا کانکس قصد داشته باشند زندگی کنند این تسهیلات به صورت کامل به آن‌ها برای خرید و یا ساخت واحد‌های مسکونی خود پرداخت می‌شود.

    جودی اظهار کرد: بسیاری از متقاضیان می‌توانند تا یکی دو ماه آینده یک واحد مسکونی چند متری به صورت موقت جهت اسکان در زمستان تهیه کنند که تمامی امکانات از سوی بنیاد مسکن به آن‌ها ارائه می‌شود.

    مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن بیان کرد: هیچ مشکلی در جهت تأمین مصالح ساختمانی و یا پروانه‌های ساختمانی وجود ندارد و متقاضیان می‌توانند بعد از آواربرداری ساخت واحد‌های مسکونی خود را از همین امروز آغاز کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو