مدیران خودروعصر اعتبار

شمارش معکوس برای پایان ساخت واحدهای آسیب دیده از سیل استان فارس

عصر ساختمان- کمتر از پنج ماه دیگر تا پایان مراحل ساخت یک هزار و ۹۸۳ واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب دیده از سیل سال جاری در مناطق مختلف استان فارس باقی مانده ، شمارش معکوس برای رسیدن به سرپناه امن برای شهروندان در مناطق سیل زده فارس شروع شده و همه مراحل اجرایی کار بازسازی و نوسازی نوید بخش بهره‌مندی این خانوارها تا پایان سال از مسکن مناسب و امن است.

شمارش معکوس برای پایان ساخت واحدهای آسیب دیده از سیل استان فارس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، برای اجرای طرح بازسازی و احداث واحد های آسیب دیده از سیل در شیراز و دیگر شهرستان های استان فارس همه سازمان‌ها ، نهادها و دستگاه‌های اجرایی پای کار آمدند و آستین همت بالا زدند ، هر چند سیل سال 98 خاطراتی تلخ در اذهان شهروندان بر جای گذاشت و موجب جان باختن 21 شهروند شیرازی و بی خانمانی شمار زیادی از هموطنان در سایر شهرستان های استان فارس شد اما همت جمعی برای ایجاد سرپناه مناسب و اتمام عملیات اجرایی ساخت واحد های آسیب دیده طعم خدمت را در کام شهروندان استان فارس شیرین خواهد شاخت.

    سیل روزهای پنجم و ششم فروردین ماه امسال در شیراز و برخی از شهرستان های فارس ، جامعه ما  را با جان باختن 21 نفر از هموطنان سوگوار کرد و ضمن آن که زمینه ساز جلوه های مهربانی و میهمان نوازی با سیل زدگان شد، درس های بسیاری را با خود به همراه داشت.

    حجم زیاد بارش ها در ماه نخست سال 98 مناطق مختلفی از کشور را درگیر سیل کرد و سیل دروازه قرآن و شهرک سعدی شیراز هرچند به گفته کارشناسان، حدود یک درصد حجم آب در سیل گلستان و یا خوزستان را روانه شهر کرد اما با جان سپردن 21 نفر از هموطنان، غم انگیزترین رخداد سیل در کشور لقب گرفت.

    برای جبران خسارت ها در قالب تسهیلات احداث و تعمیرات مسکن، و کمکهای معیشتی و کمک های بلاعوض به آسیب دیدگان بنیاد مسکن استان فارس کار ارزیابی خسارت ها و برآورد هزینه ها و همچنین پیگیری تامین اعتبارات جبران خسارت را انجام داد و با بهره گیری از منابع دولتی و با همکاری بانکهای عامل پرداخت هزینه های خسارت و وام های بازسازی و نوسازی واحد ها را کلید زد .


    معاون بنیاد مسکن فارس : 3800 واحد تعمیری و 1983 واحد احداثی در سیل فارس ارزیابی و تعیین خسارت شدند
    3800 واحد تعمیری ، 1983 واحد احداثی

    معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان فارس روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح مراحل پرداخت وام ها و تسهیلات جبران خسارت در قالب تسهیلات احداث و تعمیرات مسکن، و کمکهای معیشتی و کمک های بلاعوض به آسیب دیدگان اظهار داشت : بر اساس ارزیابی های انجام شده 3800 واحد در شیراز و سایر شهرستان های فارس در قالب واحد های تعمیری و  1983 واحد دراین مناطق در قالب واحد های نیازمند احداث مجدد مورد ارزیابی و شناسایی قرار گرفت .

    مهندس فرج الله نصیری با بیان اینکه کار تعمیرات واحد های تعمیری تا پایاین شهریور ماه گذشته به پایان رسید افزود: بیش از 300 میلیارد ریال برای اتمام عملیات تعمیر 3 هزار و 800 واحد شهری و روستایی آسیب دیده از سیل در شهرستان های مختلف استان فارس در قالب تسهیلات و وام پرداخت شده است .

    معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان فارس اضافه کرد : برای اجرای عملیات احداث واحد هایی که نیازمند ساخت مجدد بوده اند نیز تا کنون بیش از 500 میلیارد ریال تسهیلات و وام پرداخت شده و پیش بینی می شود تا پایان امسال عملیات ساخت این واحد ها به اتمام برسد .

    این مقام مسوول خاطر نشان کرد : بنیاد مسکن با مشارکت بانکهای عامل در قالب  تسهیلات بازسازی تعمیرات تا سقف 15 میلیون تومان وام تعمیرات برای واحد های شهری و روستایی ، 40 میلیون تومان وام احداث واحد های روستایی ، 50 میلیون تومان وام احداث واحد های شهری ، تا سقف 15 میلیون تومان وام تامین وسایل و مایحتاج زندگی در قالب وام معیشتی برای هر واحد پرداخت کرده است.

    وی اضافه کرد : علاوه بر این وام ها که با نرخ بهره اندک حداکثر 4 درصد تصویب و پرداخت شده برای واحدهای خسارت دیده احداثی و تعمیری وام های بلا عوض نیز بین سه تا 5 میلیون تومان برای هر واحد پرداخت شده است.

    توزیع سیمان رایگان به واحدهای خسارت دیده

    نصیری همچنین از اعطای سیمان رایگان برای واحد های احداثی و تعمیری در شهرستان های استان فارس در قالب هدیه مقام معظم رهبری با عاملیت بنیاد مستضعفان و با مشارکت بنیاد مسکن خبر داد و گفت: برای واحد هایی که نیاز به احداث مجدد دارند 16 کیسه سیمان 50 کیلوگرمی رایگان و برا ی واحدهای تعمیری نیز به میزان لازم سیمان رایگان تامین و توزیع شده است. تا کنون 125 محموله سیمان در قالب 68 هزار پاکت به افراد تحویل داده شده است و خط تولید سیمان نهاوند به صورت اختصاصی برای واحد های آسیب دیده از سیل استان فارس سیمان تولید می کند .

    معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان فارس همچنین در ادامه گفت: از مجموع واحد هایی که نیاز به احداث مجدد دارند تا کنون یک هزار و 844 واحد برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند ، بانک با یک هزار و 213 واحد عقد قرار داد کرده ، برای  یک هزار و 409 واحد عملیات احداث آغاز شده و 470 واحد در مرحله دیوار چینی و 242 واحد در مرحله سقف زنی است .

    مهندس نصیری همچنین با بیان اینکه وام های معیشتی و بلا عوض برای جبران خسارت های سیل در شیراز و سایر شهرستان ها پرداخت شده است گفت: به 3800 واحد نیازمند تعمیرات 10 میلیارد و 470 میلیون تومان وام بلا عوض تعمیری ، به 3 هزار و 351 متقاضی وام معیشتی به مبلغ 11 میلیارد و 933 میلیون تومان و به 686 متقاضی واحد های احداثی مبلغ 5 میلیارد و 346 میلیون تومان وام بلا عوض احداثی پرداخت شده است .

    سیل پنجم فروردین ماه دروازه قرآن شیراز جان 21 نفر را گرفت، افزون بر یکصد نفر را مصدوم کرد و موجب انباشته شدن 300 خودرو بر روی یکدیگر و خسارات مالی بسیار شد. این سیلاب در برخی دیگر از شهرستان های فارس نیز زیان هایی بر جای گذاشت.

    سیل ششم فروردین ماه شیرازهمچنین باعث خسارت هایی به منازل شهروندان در برخی مناطق این شهر شد که در این میان، وضعیت محله سعدی وخیم تر از سایر نقاط بود.

    علاوه بر شیراز شهرستان‌های رستم ، ممسنی ، اقلید ، بوانات ، فسا و  داراب و زرین دشت نیز در جریان سیل سال جاری شیراز دچاز خسارت و زیان شدند .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار