مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شرکت راه آهن مطرح کرد؛

راه اندازی ایستگا‌های هوشمند در آ‌ینده‌ای نزدیک

عصر ساختمان- رسولی گفت: ایستگاه‌های هوشمند در حوزه حمل و نقل ریلی در آینده نزدیک در دستور کار قرار می‌گیرد.

راه اندازی ایستگا‌های هوشمند در آ‌ینده‌ای نزدیک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه آهن در هفتمین کنفرانس بین المللی ایستگاه‌های آینده اتحادیه بین المللی راه آهن‌ها با بیان اینکه هفتمین کنفرانس ایستگاه‌های آینده امسال به میزبانی شرکت راه آهن ایران برگزار شده است، گفت: امیدواریم این رویداد مهم بستری برای اشتراک دیدگاه‌ها و ارائه ایده‌های نو در راستای رسیدن به زبان مشترک در جهت توسعه حمل و نقل ریلی بین کشور‌ها و ارتقای سطح خدمات به مسافران و شهروندان در ایستگاه‌های راه آهن جهان باشد.

    او با بیان اینکه ایران یکی از اولین کشور‌های منطقه در زمینه راه آهن و احداث خطوط ریلی بوده است، افزود: در ایران فکر احداث راه آهن از نیمه دوم قرن نوزدهم میلادی به منظور توسعه روابط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ایران با سایر نقاط جهان به وجود آمد و خطوط راه آهن مطرح شده و کارکرد‌های آن مشخص شد.

    رسولی با بیان اینکه ساخت راه آهن سراسری شمال به جنوب ایران در سال 1927 میلادی با هدف اتصال دریای خزر به خلیج فارس و با عبور از رشته کوه‌های البرز و زاگرس مرکزی آغاز شد، گفت: از ویژگی‌های شاخص این مسیر حفظ یک پارچگی با وجود گذر از هفت اقلیم متفاوت و اقوام مختلف ایران و تنوع آثار طبیعی، تاریخی و منظر فرهنگی است که در طراحی ساختمان ایستگاه‌ها و تعینی کاربری‌ها رعایت شده است.

    مدیرعامل شرکت راه آهن افزود: نکته قابل توجه در این ایستگاه‌ها در هم تنیدگی شهر و ریل در احداث راه آهن و تأثیر آن بر توسعه شهر‌ها و گسترش شهرنشینی است.

    او اظهار کرد: این اثر مهندسی کم نظیر که با همت و تلاش مهندسان داخلی و خارجی و البته با مدیریت یک پارچه ایرانی احداث شده در سال‌های اخیر مقدمات ثبت جهانی آن در یونسکو در سال 2020 توسط راه آهن جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.

    رسولی با بیان اینکه حمل و نقل ریلی برای کشور‌های بزرگ مانند ایران از بهترین ابزار به منظور جوابگویی به نیاز‌های حمل و نقل باری و مسافری است، گفت: امروزه ایران را به می‌توان به عنوان یکی از بخش‌های مهم در زمینه حمل و نقل ریلی در منطقه دانست که علاوه بر شبکه ریلی وسیع و گسترده در داخل کشور از جمله مسیر‌هایی است که اتصال دهنده شمال اروپا به خلیج فارس و اقیانوس هند است و در جهت شرقی- غربی نیز در مسیر جاده ابریشم قرار دارد.

    مدیرعامل شرکت راه آهن تصریح کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و تمام مسئولان ارشد کشور توسعه راه آهن از اولویت‌های اصلی کشور است و با وجود محدودیت‌های ایجاد شده در طول سال‌های اخیر و تحریم‌های اعمال شده علیه ایران طی سال‌های اخیر 4 مسیر جدید ریلی احداث و افتتاح شده و 4 مرکز استان از جمله استان‌های کرمانشاه، همدان، آذربایجان غربی و گیلان هم به خطوط ریلی کشور ایران پیوسته‌اند و این نشان دهنده عزم ایران برای توسعه حمل و نقل ریلی به عنوان حمل و نقل ایمن، پاک و به صرفه است.

    او بیان کرد: در طول این رویداد تجارب و ایده‌های کارشناسان حوزه حمل و نقل ریلی و شهرسازی با تأکید بر توسعه پایدار مبتنی بر حمل و نقل ریلی در حوزه‌های مختلف طراحی و بهره برداری از ایستگاه‌های راه آهن، حاکمیت ایستگاه‌ها، توسعه ایستگاه‌های چند منظوره و ارتقای موقعیت ایستگاه‌ها در شهر و تعریف ارتباط موثر ایستگاه‌های راه آهن و شبکه‌های حمل نقل درون شهری، بهبود ارائه خدمات به مسافرین ایستگاه‌ها و مناطق اطراف ایستگاه‌ها تبادل و بررسی می‌شود.

    رسولی با بیان اینکه ایستگاه‌های راه آهن دروازه‌ای برای ارتقای شهر‌ها هستند، اظهار کرد: ما می‌خواهیم در مورد نیاز‌های آتی ایستگاه‌های راه آهن با رویکردی سیستمی ارتباط آن با شهر وچگونگی تغذیه ایستگاه‌های راه آهن از روابط تجاری و اجتماعی بحث کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار