مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل بانک‌مسکن اعلام کرد؛

کاهش کارمزد فروش مسکن قسطی

عصر ساختمان- مدیر عامل بانک مسکن با بیان اینکه کارمزد در طرح فروش اقساطی مسکن ۲.۳ درصد تعیین شده، گفت: در سال جاری حباب قیمتی مسکن نخواهیم داشت.

کاهش کارمزد فروش مسکن قسطی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از اقتصاد آنلاین، محمد هاشم بت شکن درباره آخرین وضعیت اجرای طرح مسکن اقساطی اظهار کرد: ما منتظر مراجعه انبوه سازان برای اجرای این طرح هستیم.
    وی در پاسخ به اینکه انبوه سازان اعلام می کنند که منتظر هستند تا بانک مسکن برای انجام مذاکرات درباره برخی شرایط اجرای طرح اعلام آمادگی کند، تاکید کرد: بانک مسکن برای همکاری در زمینه اجرای این طرح آمادگی دارد و نرخ کارمزد که انبوه سازان نگران آن بودند 2.3 درصد تعیین شده است.
    بت شکن تاکید کرد: بانک مسکن آمادگی کامل برای اجرای پروژه و مذاکره با انبوه سازان دارد و اکنون انبوه سازان باید اقدام به معرفی طرح کنند.
    وی همچنین در جمع خبرنگاران درباره اینکه همواره در دوره های رونق بخش مسکن شاهد رشد تورم بوده ایم، تصریح کرد: در دوره هایی که رشد ساخت و ساز با رشد قیمت همراه بوده، پایه پولی افزایش یافته است، مانند اتفاقی که در سال های 89-91 رخ داد و به دلیل اضافه برداشت ها از بانک مرکزی حباب قیمتی در بخش مسکن ایجاد شد.
    مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به اینکه اکنون پایه پولی تحت تاثیر بخش مسکن رشد نکرده و هیچ گونه برداشی از منابع پرقدرت بانک مرکزی نداریم، خاطر نشان کرد: به علاوه ما سپرده جذب می کنیم و سپس به تدریج تسهیلات را پرداخت می کنیم.
    بت شکن درباره تاثیر ابزارهایی مانند دریافت مالیات از خانه های خالی، مالیات برمعاملات مکرر و ... در راستای جلوگیری از جهش های قیمتی در بخش مسکن، گفت: این ابزارها می توانند تاثیر گذار باشند اما اگر جریانی مستمر برای تقویت عرضه و ساخت مسکن وجود داشته باشد؛ توان خرید افزایش یابد و خرید مسکن با هدف مصرف صورت بگیرد و سوداگری و سفته بازی در این بخش  از بین برود در دوره های رونق شاهد افزایش قیمت نخواهیم بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو