مدیران خودروعصر اعتبار

در جلسه هیات دولت:

اعتبارات لازم برای جبران خسارت‌ زلزله آذربایجان شرقی تصویب شد

عصر ساختمان- هیات وزیران در جلسه امروز به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوی با اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت برای جبران خسارت و بازسازی بخش‌های آسیب دیده ناشی از زلزله در استان آذربایجان شرقی موافقت کرد.

اعتبارات لازم برای جبران خسارت‌ زلزله آذربایجان شرقی تصویب شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از دفتر هیات دولت، هیات وزیران در جلسه روز یکشنبه خود به ریاست اسحاق جهانگیری با اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت برای جبران خسارت و بازسازی بخش‌های آسیب دیده ناشی از زلزله در استان آذربایجان شرقی موافقت کرد.

    براساس تصمیم هیات وزیران، مبلغ یک هزار و 115 میلیارد ریال اعتبار شامل کمک بلاعوض جهت احداث سه هزار واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد یکصد میلیون ریال، کمک بلاعوض جهت تعمیر واحدهای مسکونی شهری و روستایی به ازای هر واحد 50 میلیون ریال، کمک بلاعوض جهت تأمین لوازم معیشتی برای سه هزار واحد مسکونی به ازای هر واحد 50 میلیون ریال، کمک هزینه اسکان موقت سه هزار واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد یکصد میلیون ریال و کمک بلاعوض جهت احداث دو هزار واحد جایگاه دامی به ازای هر واحد 50 میلیون ریال اختصاص یافت.

    دولت همچنین مبلغ دو هزار و 175 میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت با سود و کارمزد چهاردرصد در مناطق روستایی و پنج درصد در مناطق شهری به منظور بازسازی سه هزار واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد تا سقف 400 میلیون ریال، تعمیر اماکن مسکونی و تجاری شهری و روستایی برای هر واحد تا سقف 150 میلیون ریال، تأمین لوازم معیشتی به ازای هر واحد تا سقف 150 میلیون ریال و پرداخت تسهیلات تا سقف 150 میلیون ریال به ازای هر واحد دامی آسیب دیده ناشی از زلزله اختصاص داد.

    شورای‌عالی فنی سازمان برنامه و بودجه مرجع داوری اختلافات طرح‌های عمرانی دستگاه های اجرایی شد

    هیات وزیران دولت امروز همچنین با ارجاع اختلاف‌های ناشی از اجرا یا تفسیر قراردادهای مربوط به تعدادی از طرح‌های عمرانی دستگاه های اجرایی با پیمانکاران و مشاوران برای داوری به شورای‌عالی فنی سازمان برنامه و بودجه کشور با توجه به تعیین شورای مذکور به عنوان مرجع داوری موافقت کرد.

    عضویت وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون اقتصاد

    هیات وزیران با توجه به تأثیرگذاری بخش های حمل و نقل و مسکن و شهرسازی در امور اقتصادی کشور و ضرورت حضور فعال وزارت راه و شهرسازی با حق رأی در سطوح مختلف تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کمیسیون اقتصاد هیات دولت، با عضویت وزیر راه و شهرسازی در این کمیسیون موافقت کرد.

    بر این اساس وزیران امور اقتصادی و دارایی، صمت، جهادکشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیرو، رئیسان بانک مرکزی و سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و اداری و استخدامی کشور، معاونان اجرایی، اقتصادی و علمی و فناوری رئیس جمهور، اعضای کنونی کمیسیون مذکور را تشکیل می‌دهند.

    بازنگری مصوبه واردات خودرو برای وزارت راه و شهرسازی

    دولت به منظور تأمین نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس شورای اسلامی، تصویب‌نامه موضوع مجوز ورود و ترخیص تعدادی خودرو مربوط به وزارت راه و شهرسازی را اصلاح کرد. بر این اساس، ضمن اصلاح نگارشی این مصوبه از نظر به کارگیری واژگان فارسی، ورود خودروهای سواری موضوع این تصویب‌نامه به صورت ورود موقت مجاز خواهد بود.

    همکاری ایران و برزیل در زمینه کمک متقابل اداری در امور گمرکی

    در جلسه امروز هیات وزیران، انجام مذاکره، پیش امضا (پاراف) و امضای موقت موافقت‌نامه دوجانبه در زمینه کمک متقابل اداری در امور گمرکی بین دولت های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدراتیو برزیل با مسئولیت وزارت اموراقتصادی و دارایی(گمرک جمهوری اسلامی ایران) به تصویب رسید.

    اهمیت هماهنگی در مناسبات گمرکی، توسعه تجارت خارجی و تأمین اهداف اقتصادی دو دولت، همکاری درخصوص مقابله با قاچاق کالا، ارز، مواد مخدر، تقلبات تجاری و انتقال وجوه حاصل از این اقدامات غیرقانونی و پولشویی، از اهداف این موافقت‌نامه است.

    درخواست اولویت رسیدگی به لایحه «اصلاح موادی از قانون محاسبات عمومی کشور» از مجلس

    دولت امروز همچنین برای بررسی لایحه «اصلاح موادی از قانون محاسبات عمومی کشور» از مجلس شورای اسلامی، تقاضای اولویت رسیدگی کرد. این لایحه، اهدافی چون تأمین نیروی انسانی لازم از میان مستخدمان پیمانی، ثابت یا دائمی دستگاه های اجرایی برای تصدی پست های امین اموال، عامل ذی‌حساب و کارپرداز و به‌روزرسانی احکام قانون محاسبات عمومی کشور را دنبال می کند.

    هیات وزیران به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و به منظور حمایت از تولیدات داخلی و ساماندهی کالاها و محصولات ثبت شده در سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO)، حفاظت از نام، اصالت و حقوق مالکیت فکری محصولات در بازارهای منطقه ای و جهانی، آیین‌نامه نحوه ثبت بین المللی و درج کد اسامی مبدأ محصولات و کالاهای صادراتی در سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) را در 10 ماده تصویب کرد.

    براساس اعلام وزارت صمت، تاکنون 31 نشان جغرافیایی شامل فرش دستباف مناطق مختلف ایران در سازمان جهانی مالکیت فکری به ثبت رسیده و همچنان شناسایی و ثبت سایر محصولات استراتژیک مانند زعفران خراسان، خرمای مناطق مختلف، خاویار دریای خزر، پسته دامغان، سایر میوه ها، خشکبار و محصولات معدنی صادراتی مناطق مختلف کشور در این وزارت مستمراٌ در حال انجام می باشد که با تصویب این آیین نامه، فهرست به روز شده محصولات ثبت شده جهانی، جهت اجرا به اطلاع گمرکی جمهوری اسلامی ایران خواهد رسید.

    هیئت وزیران به استناد قانون برنامه ششم توسعه و با هدف تأمین امنیت شغلی شاغلان مشاغل فرهنگی و هنری و رسانه ای و تسهیل فعالیت صنفی و حرفه ای در این حوزه، با تأسیس انجمن صنفی سراسری توسط پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری و شاغلان بخش فرهنگ و هنر و رسانه موافقت کرد.

    حمایت از حقوق پدید آورندگان آثار فرهنگی، هنری و امنیت شغلی اصحاب فرهنگ و هنر و مطبوعات و قلم، صدا و سیما و رسانه، بسترسازی برای حضور بین المللی در عرصه های فرهنگی، هنری و تنظیم مناسبات و روابط میان اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با امور فرهنگی و هنری، از دیگر اهداف اخذ این تصمیم است.

    بر اساس این تصمیم، کلیه متقاضیان تأسیس انجمن فوق باید درخواست خود را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه کنند.

    بر این اساس دستورالعمل چگونگی تشکیل جلسات، تصمیم‌گیری، ابلاغ مصوبات و سایر امور و همچنین ضوابط مربوط به نحوه تأسیس، چگونگی نظارت و نحوه فعالیت تشکل‌های موضوع این مصوبه (اعم از کانون‌ها، خانه‌ها و انجمن‌ها) و تأسیس کانون فراگیر و تعریف و تشخیص مفاهیم مندرج در این تصویب‌نامه پس از تصویب در کمیسیونی به همین منظور، با امضای وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ می‌شود.

    تصویب لایحه «نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی»

    هیات وزیران در جلسه امروز خود، ضمن موافقت با لایحه «قانون نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی»، آن را برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

    بر همین اساس و از آنجایی که تعارض میان منافع شخصی، قومی و سیاسی مقام دولتی با تکالیف عمومی وی می‌تواند زمینه‌ساز ترجیح منافع خصوصی و در نتیجه ایجاد و گسترش فساد، اتلاف منابع و دارایی ها و خدشه به اعتماد عمومی گردد، وضع قوانین مربوطه، امری ناگزیر است.

    همچنین شناسایی موقعیت‌های تعارض منافع، پیش‌بینی تشکیلات نظارتی و مدیریتی، تبیین الزامات ناظر بر چگونگی مدیریت تعارض منافع، تکالیف اشخاص مشمول و بیان ضمانت‌های اجرا، محورهای اصلی این لایحه را تشکیل می‌دهد.

    تعارض منافع به موقعیتی اطلاق می‌شود که منفعت شخصی مشمولان این قانون در مقام انجام وظایف یا اعمال اختیارات قانونی آنان در تعارض با منافع عمومی قرار می‌گیرد و می‌تواند انجام بی‌طرفانه و بدون تبعیض وظایف مذکور را مانع شود.

    همچنین مدیریت تعارض منافع نیز کلیه اقدامات و تدابیر اداری، نظارتی، قضایی و شبه قضایی لازم برای پیشگیری از بروز تعارض منافع و رفع یا کاهش تأثیرات سوء موقیعت های تعارض منافع را در بر می‌گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار