مدیران خودروعصر اعتبار

قطع انشعاب گاز در پی زلزله استان آذربایجان

عصر ساختمان- عسگری گفت: انشعابات گاز یک روستا به دلیل شدت تخریب و رعایت مسائل ایمنی هم‌اکنون قطع است و پس از رفع مشکل وصل خواهد شد.

قطع انشعاب گاز در پی زلزله استان آذربایجان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از تسنیم ، محمد عسگری سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با اعلام اینکه تعدادی علمک گاز در زلزله بامداد امروز (جمعه، 17 آبان‌) استان آذربایجان شرقی شکسته شد که خوشبختانه با قطع به موقع آسیبی ایجاد نشد، گفت: گاز یک روستا به دلیل شدت تخریب و رعایت مسائل ایمنی هم‌اکنون قطع است و پس از رفع مشکل وصل خواهد شد.
    سیدرضا رهنمای توحیدی مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی با اعلام اینکه گاز روستای «ورنکش» به عنوان تنها روستا در مناطق زلزله‌زده این استان به دلیل آوار و تخریب منازل قطع شده است، گفت: گازرسانی به دیگر مناطق زلزله‌زده بی وقفه ادامه دارد.
    او با ابراز تاسف به دنبال وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی، گفت: از بین همه روستاهایی که گازرسانی شده بودند، اکنون فقط گاز روستای ورنکش قطع شده است.

    به گفته او ، قطع گاز ورنکش به دنبال تخلیه مردم از این روستا و با هدف حفظ ایمنی انجام شده است و قطع گاز مشکلی برای هیچ یک از مردم ورنکش به وجود نخواهد آورد.
    مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه شدت زلزله سبب تخریب فراوان در ورنکش شده و علمک‌های گاز زیر آوار مانده‌اند، تصریح کرد: به همین دلیل امکان نشت‌یابی در این روستا تا زمان پس از آواربرداری وجود ندارد.

    رهنمای توحیدی با اشاره به اینکه 100 خانوار در ورنکش از گاز طبیعی استفاده می‌کردند، اظهار کرد: 30 خانه در ورنکش تخریب شده است و طبیعی است که علمک‌ها نیز زیر آوار مانده باشند، در چنین زمان‌هایی شیر گاز ورودی منطقه تخریب شده، بسته می‌شود تا از وقوع حوادث ثانویه جلوگیری شود.
    او اعلام کرد: در دیگر روستاها، بدون وقفه عملیات نشت‌یابی کوچه به کوچه با حضور به موقع تیم‌های نشت‌یابی و امداد شرکت گاز استان آذربایجان شرقی آغاز شد و پس از حصول اطمینان نسبت به سلامت علمک‌ها و شبکه گاز، گازرسانی به مشترکان را ادامه داده‌ایم.

    مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی از مردم و مشترکان گاز در این استان خواست در صورت بروز هر مشکل، آسیب احتمالی و یا استشمام بوی گاز، فوری با شماره 194 تماس بگیرند.
    به گفته رهنمای توحیدی، هشت تیم امداد، پشتیبانی و نشت‌یابی شرکت گاز آذربایجان شرقی در حالت آماده‌باش قرار دارند و با هر تماس از سوی مشترکان و مردم، به یاری آنان خواهند شتافت.

    سلامت شبکه انتقال گاز استان آذربایجان شرقی
    یداله بایبوردی مدیر منطقه 8 عملیات انتقال گاز اعلام کرد: شبکه انتقال گاز استان آذربایجان شرقی پس از وقوع زلزله بامداد امروز آسیب ندیده و جریان پایدار و ایمن گاز در این شبکه ادامه دارد. وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی، آسیبی به خطوط انتقال گاز و تاسیسات تقویت فشار گاز این استان وارد نکرده است.

    او با بیان اینکه کانون زمین لرزه در محدوده ترکمان‌چای بوده است، اظهار کرد: نیروهای منطقه 8 عملیات انتقال گاز از زمان وقوع زلزله تاکنون در حالت آماده‌باش کامل هستند و برقراری جریان پایدار و ایمن گاز طبیعی در شبکه به صورت مداوم زیرنظر است.
    مدیر منطقه 8 عملیات انتقال گاز با یادآوری اینکه مطابق روال، از ابتدای سال 98 تا زمان شروع فصل سرما، تعمیرات اساسی و عادی در شبکه انتقال گاز این منطقه و نیز استان آذربایجان شرقی انجام شده است تا در صورت وقوع هر حادثه طبیعی از سلامت شبکه اطمینان داشته باشیم، اظهار کرد: خوشبختانه نتیجه تعمیرات و مقاوم‌سازی در وقوع زلزله بامداد امروز خود را نشان داد، به گونه‌ای که تاکنون هیچ مشکلی در شبکه از سوی کارشناسان منطقه گزارش نشده است.

    بایبوردی با تاکید بر اینکه در زمان طراحی و احداث خطوط انتقال گاز در سراسر کشور به طور قطع به این نکته توجه می‌شود که خطوط و ایستگاه‌های تقویت فشار گاز در مناطقی ساخته شوند که کمترین میزان پیش‌بینی وقوع زلزله یا سیلاب را داشته باشند، گفت: دقت به این نکته شاید در ابتدا به چشم نیاید اما زمانی که حادثه‌ای رخ می‌دهد می‌توان پی به اهمیت نکات زمان طراحی و احداث خطوط انتقال گاز برد.
    زلزله‌ای به بزرگی 5.9 دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت 2 و 17 دقیقه و 3 ثانیه بامداد امروز حوالی تَرْک در استان آذربایجان شرقی را لرزاند. این زمین لرزه استان‌های آذربایجان غربی، گیلان،‌ زنجان و اردبیل را هم لرزاند.

    تَرْک یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی در شمال غرب ایران است. این شهر مرکز دهستان کندوان و بخش کندوان شهرستان میانه است.

    مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران اعلام کرد: این زلزله در عمق 8 کیلومتری زمین به وقوع پیوست و کانون این زلزله در موقعیت 47.64 عرض شمالی و 37.76 طول شرقی ثبت شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار