مدیران خودروعصر اعتبار

رضایی کوچی:

کاهش ۲۰ درصدی قیمت مسکن

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در چند ماه اخیر قیمت مسکن حدود ۲۰ درصد کاهش یافته، اما هنوز هم قیمت مسکن به میزان واقعی و اصلی خود نرسیده است، البته روند کنونی بازار به عملکرد دستگاه های دولتی مرتبط نیست.

کاهش ۲۰ درصدی قیمت مسکن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به روند کاهشی قیمت مسکن در چند ماه اخیر، گفت: قیمت مسکن در هیچ زمانی بر اساس شرایط واقعی تعیین نشده و اصولا تحت تأثیر فضای روانی کشور و به دلیل عدم نظارت دستگاه ها، قیمت ها غیرواقعی تعیین می شود.

    روند کاهش قیمت مسکن به عملکرد دستگاه های دولتی مرتبط نیست

    نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در چند ماه اخیر قیمت مسکن حدود 20 درصد کاهش یافته، اما هنوز هم قیمت مسکن به جایگاه واقعی و اصلی خود نرسیده است، البته روند کنونی بازار به عملکرد دستگاه های دولتی مرتبط نیست.

    کاهش میزان معاملات عامل اصلی کاهش قیمت مسکن

    عامل اصلی کاهش قیمت مسکن در چند ماه اخیر افزایش چشمگیر قیمت مسکن و عدم تمایل خریداران برای خرید مسکن و کاهش میزان معاملات است، زیرا وقتی تقاضا برای خرید ملک کاهش یابد،  عملا قیمت ها نیز روند کاهشی به خود می گیرد
    وی تصریح کرد: عامل اصلی کاهش قیمت مسکن در چند ماه اخیر افزایش چشمگیر قیمت مسکن و عدم تمایل خریداران برای خرید مسکن و کاهش میزان معاملات است، زیرا وقتی تقاضا برای خرید ملک کاهش یابد،  عملا قیمت ها نیز روند کاهشی به خود می گیرد.

    کاهش قیمت مسکن یک امر موقتی است؛ دولت باید مسکن بسازد

    این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: البته به نظر من کاهش قیمت مسکن یک امر موقتی است، زیرا با افزایش تقاضا برای خرید مسکن، بار دیگر قیمت ها بالا می رود، از این رو مهم ترین اولویت دولت در شرایط کنونی تولید انبوه مسکن و کاهش تقاضا در بازار است تا بتوان بازار مسکن را به سمت تعادل سوق داد.

    مشوق های دولتی برای کاهش قیمت تمام شده مسکن؛ از زمین رایگان تا تعدیل عوارض شهرداری ها

    رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: به نظر من دولت و  وزارت راه و شهرسازی باید با ارائه راه کارهای مناسب از جمله ارائه اراضی رایگان، اجرای بازآفرینی شهری و تعدیل عوارض و مالیات های شهرداری ها در جهت کاهش قیمت تمام شده مسکن گام بردارد تا سازندگان تشویق به تولید بیش از گذشته مسکن شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار