مدیران خودروعصر اعتبار

لایروبی مناسب روددره‌ها مانع از بروز سیل در پایتخت شد

عصر ساختمان-شهردار تهران با بیان اینکه یکی از دلایل جاری نشدن سیل در تهران در پی بارش های اخیر، لایروبی مناسب معابر و روددره‌ها بود، عنوان کرد: به طور قطع حذف زباله از معابر در کاهش آب‌گرفتگی‌ها نقش اساسی دارد.

لایروبی مناسب روددره‌ها مانع از بروز سیل در پایتخت شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس، پیروز حناچی در جلسه شورای معاونین، مشاورین و شهرداران با اشاره به بارش های اخیر باران در پایتخت گفت: از هفته پیش از بارندگی‌ها، تمام همکاران من پای کار بودند و مرخصی‌ها لغو شده بود. واقعیت این است وقتی میزان بارندگی تا این حد بالاست قطعاً نگرانی از وقوع سیل پیش می‌آید، اما با اقدامات پیشگیرانه و حضور به‌موقع همکاران ما در شهرداری تهران تنها یک مشکل جدی داشتیم و بقیه آب‌گرفتگی‌ها خیلی زود کنترل شد.

    شهردار تهران تأکید کرد: آن چه اتفاق افتاد نتیجه کار جمعی بود، البته ایرادات و آب‌گرفتگی‌ها علی‌رغم میزان بارش زیاد باران باید رفع و برای آن ها برنامه‌ای تدوین شود.

    حناچی با تأکید بر اینکه از این پس مسئولیت چنین حوادثی را از شهرداران مناطق می‌خواهیم، گفت: همه باید مسئولیت‌پذیر باشند و شهرداران مناطق با توجه به آشنایی با منطقه خود باید برای نقاط حادثه‌خیز برنامه‌ریزی و راهبرد داشته باشند.

    وی با بیان اینکه یکی از دلایل جاری نشدن سیل در تهران، لایروبی مناسب معابر و روددره‌ها بود، عنوان کرد: به طور قطع حذف زباله از معابر در کاهش آب‌گرفتگی‌ها نقش اساسی دارد. تلاش همکاران ما در پاکسازی معابر از زباله‌ باید به نمایش گذاشته شود و با اطلاع‌رسانی درست به شهروندان، فرهنگ‌سازی مناسب در این زمینه صورت گیرد.

    شهردار تهران با اشاره به عذرخواهی خود از مردم تهران بابت آب‌گرفتگی‌ها گفت: ما ابایی از عذرخواهی از مردم نداریم. مردم ولی‌نعمت ما هستند و خدمت به آنها و عذرخواهی درباره کاستی‌ها افتخار ماست.

    وی در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه تا پایان آبان ماه بارش خاصی نخواهیم داشت باید این فرصت را غنیمت بشماریم و هوشمندانه عمل کنیم؛ به این معنی که نقاطی که به ویژه در شریان اصلی دچار آب‌گرفتگی شدند را برطرف کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار