مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل نوسازی خوزستان:

۳۰درصد مدارس استان فرسوده هستند

عصر ساختمان:مدیرکل نوسازی، توسعه ‌و ‌تجهیز مدارس خوزستان گفت: پنج هزار و ۴۷۷ مدرسه در استان وجود دارد که از این تعداد ۳۰ درصد مدارس فرسوده هستند.

۳۰درصد مدارس استان فرسوده هستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، رضا رضایی ، بیان کرد: از این تعداد 63 درصد مدارس مستحکم هستند که در 15 سال گذشته در استان ساخته شده اند و 34 درصد به مقاوم سازی نیاز دارند.
    وی گفت: در 15 سال گذشته همواره به شرایط استاندارد در ساخت مدارس تاکید و این مهم باعث شده تا مدارسی که در این مدت ساخته می شوند به لحاظ مقاومت شرایط بسیار مناسبی در برابر حوادث و زلزله داشته باشند.
    مدیرکل اداره نوسازی، توسعه ‌و ‌تجهیز مدارس خوزستان افزود: در برخی شهرهای استان تعداد مدارس فرسوده بیشتر است به ویژه در شمال استان که بیشتر در معرض خطرات طبیعی از جمله زلزله هستند.
    رضایی با اشاره به اعتبار ملی که برای ساخت و بهسازی مدارس در استان اختصاص می یابد بیان کرد: از سال 1384 تخصیص اعتبار ملی برای بازسازی و ساخت مدارس به استان ها تزریق شد از آن زمان تاکنون 50 درصد مدارس فرسوده در استان تخریب و ساخته شدند.
    وی عنوان کرد: عوامل زیادی از جمله پراکندگی و هشت سال جنگ تحمیلی باعث فرسوده شدن مدارس استان شد البته هر دولتی که روی کار آمده نگاه ویژه ای به ساخت و بهسازی مدارس داشته است.
    مدیرکل اداره نوسازی، توسعه ‌و ‌تجهیز مدارس خوزستان بیان کرد: در سال های اخیر عملیات تخریب مدارس زیادی در استان انجام شده است به همین منظور درسال های اخیر اعتبارات ملی که دریافت می شود صرف ساخت طرح های نیمه تمام در استان می شود.
    رضایی پیش بینی کرد در سال 1395 اعتبار خوبی برای ساخت و ساز مدارس به استان اختصاص یابد.
    وی گفت: در سال 1394 860 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و بهسازی مدرسه به استان اختصاص یافت که با لغو تخصیص اعتبار ماده 180 تنها 350 میلیارد ریال به خوزستان اختصاص یافت.
    وی در ادامه اضافه کرد: نیاز است که سه هزار کلاس درس در استان ساخته شود تا شرایط فضای آموزشی در استان به شرایط مطلوب برسد.
    مدیرکل اداره نوسازی، توسعه ‌و ‌تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به عملکرد اداره کل نوسازی در مناطق عشایری استان عنوان کرد: تعداد زیادی از مدارس عشایر به ویژه در سال های اخیر بازسازی شده اند و بسیاری از کلاس های سنگی و خشتی در مناطق عشایری استان بازسازی شده و در حال ساخت هستند.
    رضایی افزود: تا نیمه نخست سال 1396 تمام مدارس خشتی و سنگی در مناطق عشایر استان تبدیل به کلاس های درس جدید خواهند شد، بنیاد برکت نیز طرح های ساخت مدرسه زیادی را در مدرسه انجام داده است و از زمان شروع به فعالیت این طرح در استان تاکنون بالغ بر یک هزار میلیارد ریال برای ساخت مدرسه در استان هزینه کرده است.

    **وجود 140 مدرسه مدرسه بسیار قدیمی سنگی و خشتی در مناطق عشایر خوزستان
    رئیس آموزش و پرورش عشایر استان خوزستان نیز بیان کرد: 550 مدرسه در مناطق عشایر استان وجود دارد که ازاین تعداد 135 مدرسه استاندارد هستند.
    حمید قنبری افزود: همچنین از این تعداد 160 مدرسه چادری و 60 مدرسه به صورت کانکسی هستند و 40 مدرسه نیز استیجاری هستند که در محل زندگی عشایر برگزار می شوند.
    وی گفت: متاسفانه خیران مشارکت خوبی در ساخت و ساز مدرسه در مناطق سخت عبور و عشایری ندارند و کمک های دولتی به تنهایی قادر به حل مشکلات فضای آموزشی در این منطقه نیست هرچند تلاش می شود که فرهنگ ساخت و ساز مدرسه در این مناطق توسط خیران بهبود یابد.
    رئیس آموزش و پرورش عشایر استان بیان کرد: اختلاف و تبعیضی در ساخت و ساز مدرسه بین مناطق شهری و عشایری استان وجود از سال های گذشته وجود داشته است و بیشتر ساخت و سازها در مناطق شهری است.
    وی افزود: در دو سال گذشته گام های خوبی برای ساخت و ساز مدرسه در مناطق عشایری استان انجام شده است و در این مدت 30 مدرسه که شامل 60 کلاس درس است ساخته شده است.
    قنبری بیان کرد: با اختصاص نیافتن اعتبار ماده 180 ساخت و ساز مدرسه در این منطقه کاهش یافت مقرر شده بود ساخت هشت مدرسه در این منطقه آغاز شود که با لغو این ماده ساخت این میزان مدرسه به نصف کاهش یافت.
    حدود یک میلیون دانش آموز در استان مشغول به تحصیل هستند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو