مدیران خودروعصر اعتبار

شرایط جدید خرید و فروش اوراق تسهیلات مسکن در بازار فرابورس اعلام شد

عصر ساختمان:به دنبال افزایش سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن از محل اوراق «تسه»(اوراق امتیاز تسهیلات مسکن) از سوی بانک مسکن، دستورالعمل خرید و فروش این اوراق در بازار فرابورس ایران اعلام شد.

شرایط جدید خرید و فروش اوراق تسهیلات مسکن در بازار فرابورس اعلام شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، براساس دستورالعمل افزایش سقف تسهیلات مسکن و تغییر نرخ سود آن از محل اوراق گواهی حق تقدم، استفاده از تسهیلات مسکن در فرابورس ایران، طبق مصوبه شورای پول و اعتبار سقف فردی تسهیلات خرید و ساخت مسکن در شهر تهران به 600 میلیون ریال، مراکز استان ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر، 500 میلیون ریال و سایر مناطق شهری به 400 میلیون ریال افزایش یافته است.
    بر این اساس، متقاضیان دریافت وام 600 میلیون ریالی باید 120 ورقه حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن و متقاضیان دریافت وام 500 و 400 میلیون ریالی باید به ترتیب 100 و 80 ورقه حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن را خریداری کنند و سقف خرید اوراق تسهیلات مسکن مربوط به مهرماه امسال «تسه 9407» و ماه های پیش از آن همچنان 90 ورقه 500 هزار تومانی باقی می ماند.
    متقاضیان دریافت تسهیلات با سقف های تعیین شده باید توجه داشته باشند که فقط اوراق تسهیلات مسکن مربوط به آبان ماه امسال و بعد از آن را خریداری کنند؛ در غیر این صورت تا سقف گذشته قادر به دریافت تسهیلات خواهند بود؛ همچنین افرادی که هم اکنون اوراق مربوط به ماه های گذشته را در اختیار دارند و هنوز اقدام به دریافت تسهیلات نکرده اند، می توانند با خرید اوراق آبان 94 به بعد، به میزان مابه التفاوت رقم تسهیلات تا سقف های جدید از این امکان بهره مند شوند.
    براساس این گزارش، از این پس، سقف خرید اوراق تسهیلات مسکن در مجموع 140 ورقه است که 20 ورقه آن بابت دریافت 10 میلیون تومان تعمیرات مسکن خواهد بود و در صورت عدم رعایت این محدودیت، معاملات فرد در همان روز ابطال خواهد شد؛ از سوی دیگر، ثبت درخواست های خرید بیش از سقف تعیین شده فقط توسط بانک مسکن یا کارگزاری آن قابل انجام است.
    به این ترتیب، اگر فردی پیش از این 90 ورقه تسهیلات مسکن در نماد «تسه 9402» خریداری کرده و می خواهد از سقف 70 میلیون تومانی تسهیلات شامل 60 میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن در شهر تهران و 10 میلیون تومان اوراق مربوط به تعمیرات مسکن استفاده کند، لازم است 50 ورقه جدید در یکی از نمادهای «تسه 9408» به بعد خریداری کند.
    محدودیت زمانی دو ماهه برای فروش اوراق تسهیلات برای جلوگیری از انجام معاملات غیرواقعی و نوسانات احتمالی در بازار برای نمادهای «تسه 9408» و قبل از آن برای مدت 2 ماه به قوت خود باقی است؛ البته این محدودیت برای اوراق مربوط به آذرماه 94 و نمادهای بعدی تا چهار ماه در نظر گرفته شده است.
    مهلت استفاده از هر ورقه حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن 2 سال از زمان انتشار مندرج در آن بوده و پس از اتمام مهلت قانونی، غیرقابل استفاده و منقضی خواهد شد.
    به گزارش ایرنا، با توجه به مصوبه شورای پول و اعتبار، بانک مسکن پرداخت تسهیلات 60 میلیون تومانی با سود 18.5 درصد در تهران و 50 میلیون تومانی شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت را از اواخر دیماه یا اوایل بهمن ماه امسال آغاز می کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی