مدیران خودروعصر اعتبار

الزام شهرداری به تهیه دستورالعمل جدید طراحی ساختمان

عصر ساختمان- یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه دستورالعمل طراحی توده پهنه سکونت براساس پاکت حجمی با ۱۷ رای موافق به تصویب رسید.

الزام شهرداری به تهیه دستورالعمل جدید طراحی ساختمان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایلنا، در جریان یکصد و هفتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه دستورالعمل طراحی توده پهنه سکونت براساس پاکت حجمی مود بررسی قرار گرفت.

    علی اعطا درباره لزوم رای به این یک فوریت گفت: در خصوص یک‌فوریت ارائه شده بندی در طرح جامع و چند بند متناظر در طرح تفصیلی وجود دارد که به این موضوع اشاره کرده و ظرفیتی را برای طراحی باکیفیت ساختمان قطعات مسکونی در شهر تهران ایجاد کرده است.

    وی با اشاره به لزوم فراهم شدن امکان ایجاد تنوع حجمی، توضیح داد: آنچه امروز در ساختمان‌ها ساخته می‌شود محدود به 60 درصد شمالی زمین است. این در حالی است که بهتر است ساخت‌وساز در مساحت بزرگ‌تر (مساحت 70 درصد از سطح زمین) انجام شود و ما میزان 60 درصد را در 70 درصد سطح زمین بسازیم زیرا این امر امکان ایجاد تنوع در حجم را فراهم می‌کند که نیازمند یک دستورالعمل است. در این طرح شهرداری به تهیه دستورالعملی در این خصوص ملزم شده است هرچند در این سال‌ها و پس از سال 91 به دنبال ابلاغ طرح تفصیلی قاعدتاً باید این کار انجام می‌شد اما در حال حاضر بهتر است این موضوع زودتر در دستور کار قرار گیرد.

    اعطا با اشاره به اینکه در حال حاضر بحث بازنگری طرح تفصیلی مطرح است و قاعدتاً تا انتهای امسال باید به یک نقطه مشخص برسد و هم‌اکنون جلسات نهاد طرح های توسعه‌ شهری آغاز شده است افزود: ما باید بتوانیم این موضوع را در یک هم‌زمانی با بازنگری طرح تفصیلی پیش ببریم تا نتایج کارکرد این طرح در طرح تفصیلی نیز اعمال شود تا در آینده در صورت تصویب و تغییرات احتمالی طرح تفصیلی مجبور به دوباره‌کاری نشویم.

    در نهایت یک‌فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه دستورالعمل طراحی توده ساختمان پهنه سکونت بر اساس پاکت حجمی با 17 رأی موافق به تصویب رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار