مدیران خودروعصر اعتبار

نماینده برنامه اسکان بشر ملل متحد در ایران:

ساخت و ساز در نزدیکی دروازه قرآن نباید انجام می‌شد

عصر ساختمان-آکدوغان در آیین روز جهانی شهرها درباره تاب‌آوری، تغییر قوانین به صورت شبانه روز و ساخت و ساز در نقاط پر خطر توضیحاتی داد.

ساخت و ساز در نزدیکی دروازه قرآن نباید انجام می‌شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد آکدوغان نماینده برنامه اسکان بشر ملل متحد در ایران در آیین گرامیداشت روز جهانی شهرها و جایزه خشت طلایی با اشاره به تاب‌آوری و زیست پذیری شهرها گفت: باید مطرح شود که تاب‌آوری به چه معنی است و علت این است که برخی از کلمات در  ذهن ما می‌نشیند اما در عمل سخت است و به درستی نمی‌توان آن را عملیاتی و پیاده کرد.

    آکدوغان تصریح کرد: زمانی که ما صحبت می کنیم و می گوییم تهران تاب‌آور این به چه معنی است و کدام ابعاد آن را در نظر باید بگیریم و نکته دیگر این است که ما متأسفانه در کشورها مدیریت بحران داریم اما مدیریت  تاب  آوری نداریم و این  یعنی منتظر می‌مانیم تا مشکلات رخ دهد و بعد برای آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم .

    او با اشاره به تاب‌آوری گفت: تاب‌آوری بدین معنا است که پیش از آنکه بخواهد مشکل و حادثه‌ای ایجاد شود شهر برای مقابله با آن مشکل آماده شود.

    نماینده برنامه اسکان بشر ملل متحد در ایران با اشاره به سفر 10 سال گذشته خود به تهران گفت: 10 سال پیش زمانی کمه به تهران آمدم این شهر مشکلاتی داشت که در سفر امروزم دیگر شاهد آن نیستم و تغییرات اساسی ایجاد شده است.

    آکدوغان با اشاره به تغییرات قوانین گفت: برخی مواقع شاهدیم که شبانه‌روز قوانین تغییر کرده و باید بدانیم مردم قوانین یک شبِ را اجرا نمی‌کنند و ما قوانین را امروز می‌نویسیم و فردا اجرا می‌کنیم و جالب این است که سال بعد از اجرای آن‌ها ناامید می‌شویم.

    نماینده برنامه اسکان بشر ملل متحد در ایران تصریح کرد : باید جانب ریسک پذیری در حوزه تاب‌آوری شهرها دیده شود و میزان ریسک پذیری در شهرها مورد توجه قرار بگیرد و ما امروزه شاهدیم در شهرها در برخی از  نقاط که نباید در آنجا ساخت و ساز انجام می‌گرفت ساخت و سازها صورت گرفته و مثال صحبت من ساخت و ساز در نزدیک دروازه قرآن یا ساخت راه آهن گلستان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار