مدیران خودروعصر اعتبار

۵۰ درصد شهرهای دنیا در معرض بلایای طبیعی هستند

عصر ساختمان- شهردار تبریز گفت: ۵۰ درصد شهرهای دنیا حداقل در معرض وقوع یکی از بلایای طبیعی هستند و این ضرورت برنامه ریزی برای مقابله با این حوادث را می طلبد.

۵۰ درصد شهرهای دنیا در معرض بلایای طبیعی هستند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس، ایرج شهین باهر شهردار تبریز پیش از ظهر امروز در نشست علمی تخصصی شهرهای هوشمند در حاشیه برگزاری جایزه جهانی خشت طلایی تهران که در محل برج میلاد برگزار شد گفت: افزایش سریع جمعیت شهر نشین چالش‌های بسیار بزرگی را برای دولتمردان ایجاد کرده است.

    وی ادامه داد: در 50 سال گذشته افزایش جمعیت شهرنشین بی سابقه بوده و در این سال‌ها ما یک جا به جایی کلی بین جمعیت روستانشین و شهرنشین داشته‌ایم.

    شهین باهر گفت: 600 شهر بزرگ دنیا 60 درصد کل تولید ناخالص داخلی را ایجاد می‌کنند و 19 درصد کل برق تولیدی دنیا برای روشنایی شهرها استفاده می شود که عدد بسیار بزرگی به حساب می آید.

    شهردار تبریز افزود: این در حالی است که 50 درصد شهرهای دنیا حداقل در معرض وقوع یکی از بلایای طبیعی هستند.

    وی خاطرنشان کرد: 60 تا 80 درصد انرژی کشورها در شهرها مصرف می شود و این یعنی اینکه سهم روستاها تنها 20 تا 40 درصد انرژی ها است.

    شهین باهر ادامه داد: ایده شهر هوشمند برای بهینه سازی بهره وری خدمات است و تکنولوژی شهر هوشمند اجازه می دهد کاربران با دولتمردان ارتباط مستقیم پیدا کنند.

    وی گفت: زیرساخت هوشمند سلامت و مراقبت هوشمند شهروند و  حمل و نقل هوشمند تنها تعدادی از ضروریات وجود برای تشکیل شهر هوشمند است.

    شهردار تبریز خاطرنشان کرد: آنچه یک شهر را به سمت هوشمند شدن پیش می برد تنها استفاده از ابزار الکترونیکی و هوشمند نیست بلکه ارتباط برقرار کردن بین اجزای مختلف شهر برای استفاده از آن تکنولوژی و ابزار است.

    شهین باهر گفت: معیارهای ایجاد شهر هوشمند شامل عوامل فناوری اطلاعات عوامل نهادی و عوامل انسانی است که اگر بین این سه عامل هماهنگی نباشد شهر هوشمند محقق نخواهد شد.

    شهردار تبریز افزود: مهمترین عامل در هوشمند سازی ایجاد رویکرد حکمروایی خوب است یعنی مدیریت یکپارچه  شفاف شبکه محور و استراتژیک محور بودن است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار