مدیران خودروعصر اعتبار

بسیاری از معضلات شهرها با هوشمندسازی برطرف می شود

عصر ساختمان-معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه امروز شهرها گرفتار آلودگی هوا و ترافیک هستند، گفت: بسیاری از مشکلات شهرها با هوشمندسازی برطرف می شود.

بسیاری از معضلات شهرها با هوشمندسازی برطرف می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس، ستار هاشمی معاون وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در نشست علمی تخصصی شهرهای هوشمند که در حاشیه مراسم جایزه جهانی خشت طلایی تهران برگزار شد با اعلام این مطلب افزود:برای رسیدن به شهر هوشمند نیاز به یک گفتمان‌سازی واحد داریم.

    وی با اشاره به این مطلب که اولا باید ضرورت‌های هوشمندسازی شهرها مطرح شود، گفت: امروز آلودگی هوا و ترافیک دو معضل شهرها است که با هوشمندسازی مرتفع می‌شود.

    هاشمی گفت: شهروندان باید وقتی صحبت از هوشمندسازی شهرها می‌شود باید به این نکته برسند که اتفاق جدیدی رخ داده است و باید نگاه ما عملیاتی و اجرایی باشد.

    معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: یکی از مصادیق هوشمندسازی شهری بحث استفاده از تاکسی‌های اینترنتی است که امروز همه از محاسن آن با خبر شده‌ایم.

    وی با اشاره به این مطلب که ما از هوشمندسازی عقب هستیم گفت: دلیل این موضوع می‌تواند زیرساخت‌های داده‌ای و حقوقی در شهرها باشد.

    هاشمی خاطرنشان کرد: اگر امکان در اشتراک‌گذاری داده‌ها را به دست می‌آوریم بسیاری از اتفاقاتی که انتظار داریم شکل بگیرد شکل نخواهد گرفت.

    معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: بسیاری از اتفاقاتی که باید در حوزه هوشمندسازی به آن برسیم نیاز به طی یک فرآیند استقراری است یعنی طول می‌کشد مدتی تا استفاده از فناوری در ذهن مردم نهادینه بشود.

    وی افزود: نگاه دیگری که باید در هوشمندسازی به آن توجه کرد بحث سودآوری آن است یعنی باید برای هوشمندسازی مدل اقتصادی تعریف کرد.

    هاشمی گفت: در بسیاری از برنامه‌ها امکان ترسیم یک مدل اقتصادی وجود دارد اما در بسیاری از موارد هم حکومت خودش باید بدون داشتن مدل اقتصادی سرمایه‌گذاری کند.

    معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: بحث‌های مربوط به هوشمندسازی یک نگاه فرابخشی می‌طلبد و همه بنگاه‌ها باید پایه کار باشند تا کار شکل گرفته و پیش برود.

    وی ادامه داد: ما حتما باید براساس شاخص‌های تعیین شده در پایان هر بازه زمانی خود را سنجش کرده و ببینیم در کجای فرآیند هوشمندسازی قرار گرفته‌ایم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو