مدیران خودروعصر اعتبار

علت مخالفت ساکنان بافت فرسوده با نوسازی

عصر ساختمان:مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به استقرار ۴۹دفتر خدمات نوسازی در ۱۴۹ محله در سطح شهر تهران گفت: اغلب خانواده‌های ساکن در پلاک‌های ریزدانه بخشی از هزینه معیشت خود را با انجام فعالیت‌های اقتصادی در محل زندگیشان کسب می‌کنند که همین امر مقاومت و اجتناب ساکنان برای اقدام به نوسازی منزل ناپایدار و فرسوده را در پی دارد.

علت مخالفت ساکنان بافت فرسوده با نوسازی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبادالله فتح‌اللهی با اشاره به اینکه 3768 هکتار از مساحت تهران را بافت‌های فرسوده در بر گرفته است، خاطرنشان کرد: حدود 205 هزار پلاک از یک میلیون پلاک موجود در شهر تهران در بافت‌های فرسوده واقع شده است. وی افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری، مجموعه محلاتی که بیش از 50 درصد مساحت آنها ریزدانه، نفوذناپذیر و فاقد استحکام مهندسی باشند، با عنوان بافت فرسوده تعریف شده‌اند.

    دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلان‌شهر تهران ضمن مرور تجربیات گذشته در نوسازی بافت‌های فرسوده پایتخت، عدم حضور و حمایت دستگاه‌های مربوط در فرآیند نوسازی که شامل 32 دستگاه هستند را یکی از اصلی‌ترین آسیب‌های گذشته عنوان و ابراز امیدواری کرد که با شکل‌گیری و راه‌اندازی ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری و ستاد بازآفرینی پایدار کلان‌شهر تهران، هماهنگی و هم‌افزایی میان دستگاه‌های دولتی و مجموعه مدیریت شهری برای انجام این موضوع مهم تجلی پیدا کند.

    فتح‌اللهی با بیان اینکه سرانه خانوارهای مستقر در پلاک‌های ریزدانه در بافت‌های فرسوده بسیار بالاست، تصریح کرد: یک و نیم میلیون نفر از جمعیت پایتخت ساکن بافت‌های فرسوده هستند. مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، در این باره خاطرنشان کرد: این شهروندان عموما کسب درآمد روزانه در محل سکونت را به نوسازی کالبدی و به دست آوردن خانه‌ای مستحکم و مقاوم ترجیح می‌دهند و گمان دارند با جابه‌جایی و نوسازی مکان زندگی، موقعیت شغلی‌شان نیز به خطر می‌افتد.

    فتح‌اللهی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران می‌تواند کمک شایانی به ارتقای توانمندی‌ها و ایجاد فرصت‌های شغلی برای ساکنان بافت‌های فرسوده کند به گونه‌ای که مهارت‌های نسبی آنان را به مهارت‌های پایدار تبدیل کند تا هراسی از آینده تامین معاش خود با نوسازی محل مسکونی‌شان نداشته باشند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو