مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیسیون عمران مجلس:

طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی به مجلس آینده می رسد

عصر ساختمان-رضایی کوچی گفت: با توجه به آنکه در پایان مجلس دهم قرار داریم، نمی‌توان موضوع تفکیک وزارت راه و شهرسازی را مجدد مطرح کرد.

طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی به مجلس آینده می رسد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه متأسفانه دولت اقدامات لازم برای اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان کشور را انجام نداده است، گفت: در چند ماه گذشته مشکلاتی در حوزه نظام مهندسی کشور ایجاد شده که به نظر می‌رسد دولت برای اصلاح آن‌ها همکاری لازم را نکرده است.

    وی با اشاره به اینکه قانون نظام مهندسی چندین بار برای اصلاح به مجلس ارائه شده است، گفت: بعد از اصلاحیه‌ها هر بار دولت به بهانه‌های مختلف لایحه‌هایی برای اجرا نکردن آن ارائه کرده است اما به نظر می‌رسد دولت تمایلی برای اجرا ندارد.

    رضایی کوچی توضیح داد: جامعه نظام مهندسی 500 هزار نفر عضو دارد بنابراین باید هر چه سریع‌تر مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد از طریق همکاری‌های دولت برطرف شود.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی اقدامات باعث شده که چهره نظام مهندسی زیر سوال رود، گفت: اعضای جامعه نظام مهندسی صادقانه کار می‌کنند و نباید با یک مشکل کوچک سلامت این اعضا را از بین ببریم.

    وی تأکید کرد: ایراداتی به قانون نظام مهندسی کشور وارد است که کمیسیون  عمران اصلاح آن‌ها را در دستور کار خود قرار داده اما متأسفانه دولت تا به امروز هیچ همکاری برای برطرف شدن ایرادات این حوزه انجام نداده است.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید اقدامات لازم برای افزایش توان نظام مهندسی کشور انجام دهیم، گفت: نظام مهندسی کشور در چند سال گذشته آسیب زیادی دیده است اما باید همانند گذشته نظام مهندسی را با توان بیشتر در این حوزه هدایت کنیم.

    وی گفت: در کشور پروژه‌های مهندسی بسیار قوی مانند آزادراه تهران – شمال، تونل‌ها و پل‌های ریلی زیادی وجود دارد که توسط جامعه مهندسی ساخته شده است بنابراین باید مانع ورود آسیب به جامعه بزرگ کشور شویم.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس در ادامه به تفکیک وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: با توجه به آنکه در پایان مجلس دهم قرار داریم ، نمی‌توان موضوع تفکیک وزارت راه و شهرسازی را مجدد مطرح کرد.

    رضایی کوچی با اشاره به اینکه موضوع مسکن  به عنوان مهم‌ترین بخش اقتصادی کشور تحت شعاع مشکلات حوزه  حمل و نقل قرار گرفته است، گفت: با ادغام این وزارتخانه موضوع مسکن به طور کامل رها شده و همین موضوع باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی در حوزه مسکن و شهرسازی شده است.

    وی اظهار کرد: توجه به حوزه حمل و نقل از جمله هوایی، زمینی، دریایی و ریلی باعث شده که موضوع مسکن به صورت کامل فراموش شود و به دلیل حجم زیاد موضوعات در حوزه حمل و نقل، مسکن و نظام مهندسی درگیر حاشیه‌ها و مشکلات بسیار زیادی در این بخش شود.

    اخذ مالیات از خانه های خالی راهکار بهبود وضعیت بازار مسکن است
    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره موضوع مسکن و اخذ مالیات از خانه ‌های خالی هم گفت: اخذ مالیات از خانه‌های خالی و همچنین تلاش برای کاهش قیمت زمین می تواند بخش عمده‌ای از مشکلات حوزه مسکن را برطرف کند.

    وی تأکید کرد: باید راهکارهای مشخص و همچنین سیاست‌های تشویقی برای ورود سرمایه گذاران جهت افزایش تولید مسکن اجرایی شود تا با ایجاد رونق بتوانیم بازار مسکن را مجدد احیا کنیم.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر اینکه باید با همکاری تمامی دستگاه‌ها بتوانیم  بازار مسکن را از رکود خارج کنیم، گفت: شهرداری‌ها نقش مهمی برای ایجاد رونق در حوزه ساخت و ساز دارند از سوی دیگر اجرایی شدن طرح اقدام ملی نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌هاست تا به مرحله عملیاتی و اجرایی برسد.

    وی توضیح داد طرح اقدام ملی به عنوان بزرگترین طرح مسکنی از سوی دولت مطرح شده اما به نظر می‌رسد که این طرح هنوز در مرحله کاغذبازی باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار