مدیران خودروعصر اعتبار

برترین‌های پنجمین دوره مسابقات ملی سازه‌های فولادی معرفی شدند

عصر ساختمان:پنجمین دوره مسابقات ملی پل فولادی به همت انجمن سازه‌های فولادی ایران و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی درتهران برگزار شد.

برترین‌های پنجمین دوره مسابقات ملی سازه‌های فولادی معرفی شدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایسنا، این مسابقات با حضور 9 تیم 7 نفره به همراه اساتید راهنما برگزار شد و شرکت‌کنندگان در این رقابت، قطعات فولادی پل‌هایشان را سرهم‌بندی و بارگذاری کردند.

    در پایان مسابقات تیم‌های علم و فرهنگ، الیگودرز، قم، تربیت دبیر شهید رجایی و پارسیان با کسب امتیازات لازم حائز مقام شدند و جوایز خود را دریافت کردند. سرعت عمل تیم‌ها در بارگذاری و مونتاژ سازه‌ها با رعایت اصول معماری و همچنین زیبایی از جمله معیارهای هیات داوران در انتخاب طرح‌های برتر بوده است.

    در همین رابطه، پس از وزن‌کشی هر یک از پل‌ها، برای اندازه‌گیری مقاومتشان روی آنها بارگذاری با وزن حدود هزار و صد کیلوگرم صورت گرفت و با بررسی همه پل‌ها از هفت منظر شامل زیبایی دفترچه محاسبات، سختی، کارایی، اقتصاد و مجموع بهترین عملکرد، سه تیم برتر مسابقات معرفی شدند.

    بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی با برگزاری مسابقات پل فولادی، تلاش کرد علاوه بر بحث‌های تئوری حوزه معماری، دانشجویان را با ساخت پل فولادی واقعی در مقیاس یک دهم آشنا کند.

    دکتر حسین پرستش، رییس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه علم و فرهنگ در این باره گفت: خوشبختانه دانشجویان ما خوش درخشیدند و حتی دانشگاه تهران را نیز پشت سر گذاشتند و توانستند در مجموع مقام دوم را کسب کنند.

    وی تصریح کرد: زمانی که کمیته داوری سازه را بررسی کرد، آن را مورد حمایت قرار دادند و عنوان مقام دوم را برای آن درنظر گرفتند.

    دکتر پرستش همچنین در خصوص حمایت دانشگاه عنوان کرد: انجمن علمی دانشجویی عمران و معاونت دانشجویی و فرهنگی با اختصاص 2 میلیون تومان حمایت خود را از دانشجویان انجام داده و فضای کارگاهی برای تمرین در ساخت و جمع کردن سازه اختصاص داده بود.

    تیم دانشگاه علم و فرهنگ را که مرجان دمیرچلی، سحر یوسفی، پریسا فریدنی، محمدامین حافظی کیا، آرمان حاجی‌ها، مجید باقری هفشجانی و نوید سلامی پرگو تشکیل می‌دادند، با راهنمایی دکتر حسین پرستش دراین مسابقات موفق به کسب مقام اول در بخش زیباترین پل از لحاظ معماری بصری و دفترچه محاسبات و همچنین کسب مقام دوم دربخش کاراترین پل و برترین پل در مجموع شدند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار