مدیران خودروعصر اعتبار

عضو هیئت رئیسه شورای مرکزی نظام مهندسی مطرح کرد

حرکت جدی در ارتقای کیفیت ساختمان‌سازی در کشور

عصر ساختمان:عضو هیئت رئیسه شورای مرکزی نظام مهندسی گفت: به زودی و در صورت همکاری در استان‌ها، یک حرکت جدی در ارتقای کیفیت ساختمان‌سازی در کشور اتفاق خواهد افتاد.

حرکت جدی در ارتقای کیفیت ساختمان‌سازی در کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری فارس، حمید بدیعی ظهر امروز در نخستین همایش ملی نظارت کارگاهی در یزد اظهار داشت: صنعت ساختمان گستره وسیعی دارد و بخش‌های مختلفی دست به دست هم می‌دهند تا کیفیت ساختمان‌سازی تعیین شود اما یکی از مهم‌ترین عوامل، وجود کارگران آموزش‌ دیده و مهندس ناظر متعهد است.

    وی بیان کرد: یکی از مواردی که در این همایش پیگیری شده، فراهم آوردن ساز و کار حضور مستمر مهندسان ناظر در پروژه‌ها است که این امر می‌تواند در افزایش کیفیت ساخت و ساز اثرگذار باشد.

    بدیعی با اشاره به مواردی که در این همایش مطرح شد همچنین با اشاره به خط مشی‌های تدوین شده در سازمان نظام مهندسی عنوان کرد: اگر هر استان حداقل یکی از بندهای این شیوه‌نامه‌ها را اجرا کند، در آینده‌ای نه چندان دور شاهد یک حرکت جدی در ارتقای کیفیت ساخت و سازها خواهیم بود.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود بر آموزش تکنسین‌ها و کارگران ساختمانی تاکید کرد و افزود: کارگر آموزش دیده در کنار مهندس ناظر با تضمین اینکه نقشه‌ها تغییر نکند و مطابق با جواز ساخت، اجرا شود، کیفیت ساختمان‌سازی را تا حد چشمگیری افزایش خواهد داد.

    مشاور رئیس سازمان نظام مهندسی در امور استان‌های یادآور شد: البته هماهنگی‌هایی نیز با وزارت راه و شهرسازی برای ایجاد پایگاه‌های آموزشی در سطح کشور انجام شده که با ایجاد این پایگاه‌ها، دانش مهندسان ناظر و اعضای نظام مهندسی ساختمان نیز به روز رسانی می‌شود.

    وی اظهار امیدواری کرد: خروجی این همایش دو روزه، اجرای برنامه‌های سازمان نظام مهندسی و مصوبات کمیسیون‌های این نشست باشد و استان یزد نیز به عنوان استان پیشرو بتواند به اهداف تعیین شده در زمینه اجرای طرح نظارت کارگاهی و استقرار مهندسان ناظر دست پیدا کند.

    همایش ملی نظارت کارگاهی با حضور 22 استان کشور و با حضور حدود 100 نفر از نخبگان ساخت و ساز کشور به مدت دو روز به میزبانی نظام مهندسی ساختمان استان یزد برگزار شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار