مدیران خودروعصر اعتبار

افتتاح ۱۰ سد تا پایان سال

عصر ساختمان- در ۶ ماه دوم سال، ۱۰ سد در ۶ استان کشور افتتاح می شود که به این ترتیب، در مجموع ۷۴۵ میلیون متر مکعب آب برای شرب، کشاورزی و صنعت به مجموع ظرفیت سدهای کشور اضافه خواهد شد.

افتتاح ۱۰ سد تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، با بهره‌برداری از این سدها، هشت میلیون مترمکعب در بخش صنعت، 696 میلیون متمرمکعب برای کشاورزی و 41 میلیون مترمکعب در حوزه شرب تامین خواهد شد. همچنین با بهره‌برداری از این طرح‌ها، آب شرب 9 شهر با جمعیت یک میلیون و 600 هزار نفر تامین می‌شود.

    در پویش افتتاح هفتگی طرح‌های بزرگ و مهم صنعت آب و برق (#هرهفته_الف_ب_ایران) در 6 ماهه دوم امسال 227 پروژه با ارزش سرمایه‌گذاری 33 هزار و 174 میلیارد تومان در 31 استان به بهره‌برداری می‌رسد. میانگین سرمایه‌گذاری در هر استان نیز یک هزار میلیارد تومان است.

    بهره‌برداری از 26 هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی در چهار استان کشور در نیمه دوم سال از جمله اقدامات صنعت آب و برق است که 1.5 میلیون جمعیت روستایی این مناطق را تحت پوشش قرار می‌دهد.

    وزارت نیرو در ماه‌های باقی‌مانده سال 1398، آبرسانی به یک هزار و 124 روستا با جمیعت 726 هزار نفر را نیز در برنامه‌ها دارد که برای این منظور 845 میلیارد تومان سرمایه انجام می‌دهد. براین اساس به طور متوسط روزانه به 6 روستا با هزینه‌ای معادل 4.5 میلیارد تومان آبرسانی می شود.

    همچنین قرار است تا پایان سال 29 تصفیه‌خانه فاضلاب با سرمایه یک هزار و 366 میلیارد تومان در 16 استان با جمعیت 3.4 میلیون نفر به مجموع تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کشور اضافه می‌شود.

    علاوه بر آن 12 تصفیه‌خانه آب شرب با سرمایه‌گذاری یک هزار و 432 میلیارد تومان تا پایان امسال در 9 استان کشور با جمیعت 6 میلیون و 200 نفر افتتاح می‌شود، به عبارتی هر ماه 2 تصفیه‌خانه آب در کشور افتتاح می‌شود.

    بهره‌برداری از 9 نیروگاه حرارتی با ظرفیت سه هزار مگاوات و با سرمایه‌گذاری بیش از 24 هزار میلیارد تومان از دیگر اقدامات وزارت نیرو تا پایان امسال است.

    با توجه به اهمیت تولید انرژی پاک و صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی قرار است در ماه‌های باقی‌مانده امسال 28 نیروگاه تجدیدپذیر با ظرفیت 278 مگاوات افتتاح شود که علاوه بر تولید انرژی پاک، در مصرف 350 میلیون مترمکعب گاز طبیعی در کشور نیز صرفه‌جویی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار