مدیران خودروعصر اعتبار

روند پرداخت تسهیلات خرید مسکن تسهیل شود

عصر ساختمان:معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: شرایط پرداخت تسهیلات مسکن سخت است و همین موضوع سبب شده تا از این تسهیلات استقبال نشود.

روند پرداخت تسهیلات خرید مسکن تسهیل شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تسنیم، منوچهر حبیبی پیش از ظهر امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: یکی از مشکلات رکود مسکن مشکلات در پرداخت تسهیلات است که این موضوع باید توسط دولت چاره‌اندیشی شود.

    وی افزود: میزان تسهیلات در حوزه مسکن افزایش یافت ولی، کمتر کسی پیدا می‌شود که بتواند بالای یک میلیون تومان در ماه قسط بدهد، بنابراین روند پرداخت تسهیلات باید اصلاح شده و اجرای این طرح با  مسامحه بیشتری صورت گیرد.

    معاون عمرانی استانداری قزوین با اشاره به رکود جدی در بخش مسکن گفت: در حالی که باید سالانه سه میلیون مترمربع ساخت و ساز در استان صورت گیرد در سال گذشته فقط نیمی از آن معادل یک میلیون و 400 هزارمترمربع جواز ساخت صادرشد.

    حبیبی با بیان اینکه مسکن بیشترین سهم را در سبد خانوار به خود اختصاص داده عنوان کرد: نیازمند برنامه‌ریزی بیشتری برای رسیدن به نتایج مناسب هستیم چرا که مسکن در اقتصاد و حتی اشتغال سهم 30 درصدی دارد و بسیار مهم است هر چند در سال‌های اخیر با فراز و نشیب‌های زیادی مواجه شده و یک بی اعتمادی در خرید و فروش ایجاد شده اما باید رونق به این بازار برگردد.

    معاون عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: شاید یکی از دلایلی که به رکود بیشتر مسکن دامن زد پرداخت نشدن تسهیلات بانکی بود و از سوی دیگر تقاضا نیز کاهش یافت و رکود در این بخش بیشتر شد که در صورت تامین تسهیلات می توان امیدوار بود بخشی از مشکلات این حوزه برطرف شود.

    وی بیان کرد: این وضعیت نشان می‌دهد که هم تقاضا کم شده و هم دایره سودآوری در بخش مسکن محدود شده و رغبت کمتری برای سرمایه گذاری در این حوزه وجود دارد بنابراین باید راهکار عملی برای خروج از این وضعیت پیدا کنیم.

    معاون عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: قانون پیش فروش برای صیانت از حقوق انبوه‌سازان واقعی و مصرف‌کنندگان تصویب شده اما چون در شرایط رکود بازار اجرایی شد نتیجه لازم را در بر نداشت.

    حبیبی اظهار داشت: باید ساز و کاری فراهم شود تا قانون پیش خرید مسکن در عمل نیز بتواند نیازها و حق و حقوق خریدار و تولیدکننده را تامین کند.

    وی گفت: با تشکیل جلسه‌ای با حضور نمایندگان دستگاه قضایی، استانداری، راه و شهرسازی، ثبت اسناد، انبوه سازان باید موانع و مشکلات و نیز راهکارهای مناسب اجرایی برای رونق مسکن و تامین حقوق مصرف کننده و انبوه‌ساز اتخاذ شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار