مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس عمران و بهسازی راه و شهرسازی مازندران:

بافت‌های فرسوده ۳۸ شهر مازندران شناسایی شد

عصر ساختمان:رئیس عمران و بهسازی راه و شهرسازی استان مازندران گفت: بافت‌های فرسوده ۳۸ شهر استان مازندران شناسایی شدند که چهار و هزار ۸۰۰ هکتار مساحت دارد.

بافت‌های فرسوده ۳۸ شهر مازندران شناسایی شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از فارس، سعید میرازپور ، درباره وضعیت ساخت‌و‌ساز در استان مازندران اظهار کرد: نگاه دولت در حوزه چهارگانه یک نگاه با رویکرد توسعه‌طلبی و مفاهیم خارج از رکود در بحث مسکن است که نگاه اجتماعی را در بر می‎گیرد.

    وی تصریح کرد: برای موفقیت در این حوزه باید نسبت به ساماندهی سکونت‌گاهی غیرمجاز اقدام شود و در همین راستا دولت معتقد است که برای ساماندهی این مناطق باید حمایت‌های ویژه‌ای انجام شود.

    رئیس عمران و بهسازی راه و شهرسازی استان مازندران خاطرنشان کرد: در مناطق حاشیه شهرها و گاهی در مناطق بافت فرسوده با آسیب‌های مواجه هستیم که بیشتر آنها به ضعف فرهنگی و اجتماعی این مناطق نیز بستگی دارد.

    وی درباره وضعیت مازندران و اقداماتی که انجام شد، گفت: با توجه به سیاست ابلاغی دولت بافت فرسوده 38 شهر استان شناسایی شد که حدود 4 هزار و 800 هکتار است و همچنین در محدوده پنج شهر استان نیز سکونت‎گاه‌های غیررسمی مورد مطالعه است که مساحت این سکونت‌گاها یک‌هزار و 200 هکتار است.

    میرزایی اضافه کرد: همچنین طرح مطالعه محدوده تاریخی در شهرهای ساری، آمل، قائم‌شهر و بابل نیز در برنامه کار قرار گرفت که مطالعات آنها به اتمام رسید.

    وی یادآور شد: برای ساماندهی این مناطق و احداث مسکن در این بافت‌ها تسهیلات پیش‌بینی شد که پرداخت 2 هزار و 500 فقره تسهیلات انجام شده و بقیه در برنامه کاری قرار دارد.

    رئیس عمران و بهسازی راه و شهرسازی استان مازندران در ادامه به همکاری مشترک این نهاد با شهرداری در ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی اشاره کرد و افزود: در ستادی به نام بازآفرینی پایدار شهری برای رفع مشکلات سکونت‌گاه‌های غیررسمی اقداماتی در برنامه کاری است.

    وی دیگر اقدامات انجام شده در راستای ساماندهی مسکن در مناطق و محلات خاص استان را  ایجاد خانه محله در شهرهای ساری، آمل، بابل و نکا عنوان کرد و یادآور شد: احداث بوستان اختصاصی در سکونت‌گاه سمنادشت قائم‌شهر در دستور کار قرار دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی