مدیران خودروعصر اعتبار

مازاد عرضه در بازار مسکن

عصر ساختمان:مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از مازاد مسکن در کشور خبر داد.

مازاد عرضه در بازار مسکن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علی چگینی گفت : با ورود وام ها از خرداد ماه رونق آرام آرام به بازار مسکن بازمی گردد بطوریکه سازندگان واحدهای خود را بفروش می رسانند و واحدهای نیمه کاره را تکمیل می کنند.

    وی با اشاره به تمایل به کاهش نرخ سود تسهیلات تصریح کرد: تعیین نرخ سود تسهیلات مسکن دست وزارت راه و شهرسازی نیست و نرخ سود تسهیلات در شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی تصویب می شود .

    چگینی تصریح کرد: مازاد عرضه در بخش مسکن وجود دارد زیرابدلیل رکود در بازار سازندگان در 3-2 سال اخیر عده ای مسکن ساختند و نتوانستند بفروش برسانند و تا یک سال هم تولید بازار اضافه نشود عرضه تقاضا برهم نمی خورد.

    وی افزود : زمانی که وامها وارد بازار مسکن شود سازندگان اقدام به دریافت پروانه ساختمانی می کنند و برنامه های حمایت از عرضه هم وجود دارد.

    چگینی درباره اینکه کاهش سود سپرده باعث رونق در بازار می شود ، تصریح کرد: کاهش نرخ سود سپرده باعث می شود منابع کمتری وارد بانکها شود و ممکن است وارد سایر بازار های اقصادی و بورس شود و اگر بخش مسکن جذاب شود وارد این بخش هم می شود.

    وی ا افزود: اگر مقدار تغییر در کاهش سود سپرده ها زیاد شود ممکن است تاثیر دو گانه ای داشته باشد و امار ساخت و ساز را بالا ببرد اما چنین تصوری نداریم که یک دفعه درصد قابل توجهی تغییر در بازار مسکن ایجاد کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی