مدیران خودروعصر اعتبار

انتقاد معاون وزیر کشور از امضا فروشی مسئولان برای ساخت و ساز

عصر ساختمان-رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نسبت به امضا فروشی برخی از مسئولان برای ساخت و ساز مسکن در کشور انتقاد کرد.

انتقاد معاون وزیر کشور از امضا فروشی مسئولان برای ساخت و ساز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، اسماعیل نجار معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در نشست تخصصی بهسازی لرزه‌ای نسبی ساختمان‌های متداول شهر تهران، گفت: تهران یک مرکز کمیتی است و عمده حوادث در شهر‌های کوچکی مانند بم، سرپل ذهاب و غیره اتفاق افتاده است.

    وی افزود: حادثه پلاسکو در تهران به یک حادثه بین المللی تبدیل شد، حال تصور کنید یک زلزله 7 یا 8 ریشتری در تهران رخ دهد، لذا باید پیش از وقوع حوادث آمادگی کسب کنیم.

    رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: امروز از سازه‌های آهنی و تکنولوژی‌های جدید در ساختمان‌های تهران استفاده شده است.

    8 میلیون تهرانی تحت تأثیر غیرمستقیم زلزله احتمالی

    نجار تصریح کرد: اگر زلزله 7 یا 8 ریشتری در پایتخت رخ دهد قطعا 2 میلیون نفر تحت تأثیر مستقیم و 8 میلیون نفر ساکن تهران تحت تأثیر غیرمستقیم این حادثه قرار خواهند گرفت.

    وی با بیان اینکه چرا امروز برای تهران نگران هستیم و دو بیمارستان سرپل ذهاب نتوانست دوام بیاورد؟ تصریح کرد: در زمین لرزه ورزقان هم همین اتفاق افتاد، بیمارستان افتتاح نشده دوام نیاورد و ویران شد، اما آن طرف در سرپل ذهاب در منطقه فولادیش شیشه یک ساختمان هم نشکست، مگر مصالح این منطقه از آسمان آمده است؟

    رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: آیا مصالحی که برای ساخت و ساز استفاده می‌شود استاندارد هستند یا خیر؟ ما دانش، امکانات و تجهیزات داریم، اما از وقوع زلزله در تهران نگران هستیم.

    نجار ادامه داد: نظام مهندسی همواره باید پاسخگو مسائل باشد، در بازدید از یک دانشگاه در سرپل ذهاب مشاهده شد که سازنده در ساخت آن با کمبود تیر آهن مواجه است و به جای آن از 6 میل‌گرد استفاده کرده است.

    بیشتر بخوانید: نصب سیستم‌های هوشمند در پایتخت برای مواقع بحرانی

    وی افزود: چرا یک مرکز علمی با این کیفیت ساخته شده؟ نظارت ما کجا رفته است؟ چرا در برخی از مواقع امضا فروشی می‌شود؟

    رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در یک کارگاه چند کارگر را می‌آورند و آموزش عملی می‌دهند و بدون برگزاری گارگاه آموزشی تئوری و فنی، آن‌ها را برای کار راهی ساختمان‌ها می‌کنند.

    نجار افزود: قوانین ما در برخی از موارد بازدارنده نیست، همه چیز در اختیار داریم، اما خودمان کم لطفی می‌کنیم.

    بنیاد مسکن سالانه موظف به بازسازی 200 هزار مسکن است

    وی گفت: تاکنون در نقاط حادثه خیز یک میلیون و 800 واحد مسکونی ساخته و بازسازی شدند، بنیاد مسکن سالانه موظف به بازسازی 200 هزار مسکن است، آیا این ساختمان‌ها از سازه‌های مناسب برخوردار هستند؟

    رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: بیاییم از امروز قولی به یکدگیر دهیم، آقای مسئول از امروز هرچه می‌سازیم درست و اصولی بسازیم، نظارت بر ساخت و ساز‌ها وجود داشته باشد.

    نجار گفت: در انجام امور‌ مختلف به ما فشار‌ می‌آورند و دست ما بسته است، گیر‌هایی به ما دادند که فلان کار و پروژه را آغاز، اجرایی و تمام نکنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار